İlokullarda Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf İçinde Karşılaştıkları İstenmeyen Davranışlar Ve Bu Davranışlarla Baş Etme Yolları (Ödül Ceza Yöntemi)
Citation
Kayıkcı, M. (2013). İlokullarda sınıf öğretmenlerinin sınıf içinde karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla baş etme yolları (ödül ceza yöntemi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-124Abstract
Sınıf düzenini bozan ve ulaşılması gereken hedeflere varmayı engellen her türlü davranışı
istenmeyen öğrenci davranışı diye nitelendirebiliriz. Bu davranışlar öğretimi güçleştirmekte ve bazen
genç öğretmenleri meslekten dahi soğutabilmektedir.
Bu araştırma, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen
öğrenci davranışlarını ve bu davranışlarla baş etme yöntemlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma için bir anket hazırlanmıştır. Bu araştırmanın evrenini, İstanbul ili Kağıthane, Beşiktaş
ve Şişli ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada 288
sınıf öğretmeninin görüşüne başvurulmuştur. Veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır.
Anketin güvenirliğini ölçmek için “Cronbach Alpha” uygulanmış ve anketin güvenirlik katsayısı
0,672 bulunmuştur.
Ankette üçlü dereceleme ölçeği kullanılmış, verilerin analizinde frekans (f) yüzde (%), aritmetik
ortalama, bağımsız gruplar arası “t” testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Post Hoc Tukey
(HSD) çoklu karşılaştırma testi hesaplarından yararlanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda istenmeyen öğrenci davranışlarının eğitim ve öğretimi etkileme boyutu,
hangi davranışlarla karşılaşıldığı, öğretmenlerin bu davranışlarla baş etmek için hangi yaklaşımları
kullandıkları, mesleki kıdemleri, cinsiyetleri, yaşları, sınıf mevcutları ya da mezun oldukları
bölümlerin kullandıkları yöntemlere olan etkileri saptanmıştır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezi [345]