• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • HKU Tezler
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • HKU Tezler
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Müdürlerinin Kariyer Gelişimini Etkileyen Demografik Faktörler

Thumbnail

View/Open

Okul Müdürlerinin Kariyer Gelişimini Etkileyen Demografik Faktörler.pdf (1.115Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2013

Author

Özkaya, Ertuğrul

Metadata

Show full item record

Citation

Özkaya, E. (2013). Okul müdürlerinin kariyer gelişimini etkileyen demografik faktörler. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1- 99

Abstract

Bu tez çalışmasında; okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim okullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcılarının, demografik özellikleri dikkate alınarak, kariyer gelişimlerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığı araştırılmıştır. Bu sayede hangi demografik faktörlerin kariyer gelişimini olumlu ya da olumsuz etkilediği saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıca bu araştırma ile okul yöneticilerinin kariyer süreci, bu süreçte yaşanan sorunlar ve mesleklerine yönelik genel tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde son yıllarda çalışma hayatında önemi artan kariyer kavramıyla ilgili kuramsal çerçeve oluşturulmuştur. Çeşitli görüşleri yansıtan kariyer tanımları kullanılarak, kariyerin önemi üzerinde durulmuştur. Kariyer evreleri ve kariyer seçimi üzerinde durularak, bireyin kariyer seçimini etkileyen faktörler incelenmiştir. Kariyer planlamasının birey ve örgüt açısından önemi anlatılmıştır. Birinci bölümün sonunda kariyerle ilgili genel sorunlar ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise yöneticilik mesleği ele alınarak, farklı tanımlarına yer verilmiştir. Kariyer kavramı okul yöneticisi açısından ele alınarak, okul müdürlerinin kariyer gelişimi ile bu durumun kuruma ve kurum çalışanlarına sağlayacağı yararlar açıklanmıştır. Birinci bölümde genel olarak ele alınan kariyer aşamaları okul yöneticiliği mesleğine özgü aşamalarla verilmiştir. Bu aşamalarda okul müdürlerinin kariyer özellikleri ele alınmıştır. Birinci bölümün sonunda genel olarak ele alınan kariyer sorunları bu bölümde yöneticilerin kariyer sorunlarına dönüştürülerek konu özelleştirilmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Küçükçekmece ilçesine bağlı resmi okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcıları oluşturmaktadır. Bu ilçeden 114 okul müdür ve müdür yardımcısı ise çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Kullanılan veri toplama aracı iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümünde kişisel bilgiler, ikinci bölüm ise kariyer gelişimine yönelik 40 ifadeden oluşmaktadır. Toplanan verilerin çözümünde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ), önem sırası, t-testi, Tek Yönlü Varyans analizi ( ANOVA), Tukey-HSD Çoklu Karşılaştırma Testi uygulanmıştır.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/1021

Collections

  • Yüksek Lisans Tezi [345]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: