• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MARKA ÖZGÜNLÜĞÜNÜN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: CEP TELEFONU MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAİTIRMA

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Durmaz, Yakup
Dağ, Kazım

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, marka özgünlüğü ve alt boyutları olan süreklilik, orijinallik, özgünlük ve doğallığınincelenmesi ve marka özgünlüğünün tüketicilerin marka sadakati üzerindeki etkilerini ortaya koyarak tüketicitercihlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Gaziantep ilinde yaşayan ve çalışmaya gönüllü katılan 400cep telefonu kullanıcısı oluşturmaktadır. Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle, anket tekniği kullanılarak eldeedilmiş olup SPSS 23 ve AMOS programları kullanılarak analiz edilmiştir. Cep telefonu markalarına yönelikolarak yapılan araştırmada, 400 tüketiciye ulaşılmış olup marka özgünlüğünün doğallık boyutu hariç diğerboyutlarının marka sadakatine olumlu katkıları olduğu ve tüketici davranışlarının özgün olarak algılananmarkalardan etkilendiği bulunmuştur.
 
The aim of this study is to reveal consumer preferences by revealing the effects of brand identity and subdimensions,continuity, originality, authenticity and naturalness, and brand authenticity on consumers' brandloyalty. The universe of the research is composed of 400 mobile phone users living in Gaziantep and voluntarilyparticipating in the study. The data were obtained convenience sampling by using the survey technique andanalyzed by using SPSS 23 and AMOS programs. In the research conducted for mobile phone brands, it hasbeen found that 400 consumers have been reached and it has been found that brand authenticity positivelycontributes to brand loyalty of dimensions other than the naturalness dimension and consumer behavior isinfluenced by brands that are perceived as original.
 

Source

Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi

Volume

10

Issue

19

URI

http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBNU5ESTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.11782/1240

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [179]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: