Süreç Yönetiminin Ürün İnovasyon Performansı Üzerindeki Etkisinde Rekabet Yoğunluğunun Düzenleyici Rolü
Abstract
Tekstil sektöründe yaşanan yoğun rekabet şartları nedeniyle firmaların rekabetgüçlerini artırabilmek için süreç yönetimi ve ürün inovasyonuna azami önem vermelerigerekmektedir. Bu çalışmada süreç yönetiminin ürün inovasyon performansı üzerindekietkisinde rekabet yoğunluğunun düzenleyici rolü araştırılmıştır. Bu amaçla İstanbul’datekstil sektöründe faaliyet gösteren 124 imalat firmasından anket ile veri toplanmıştır.Veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde süreçyönetimi ve rekabet yoğunluğunun ürün inovasyon performansını pozitif yönde anlamlıolarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Düzenleyici etki analizi sonucunda ise süreçyönetiminin ürün inovasyon performansı üzerindeki etkisinde rekabet yoğunluğunundüzenleyici etkisi olduğu bulgusu elde edilmiştir. Due to the intense competition conditions experienced in the textile sector,companies need to give maximum importance to process management and productinnovation in order to increase their competitiveness. In this study, the regulatory roleof competitive intensity in the impact of process management on product innovationperformance was investigated. For this purpose, data were collected from 124manufacturing companies operating in textile sector in Istanbul. The data wereanalyzed by structural equation model. As a result of the analyzes, it was found thatprocess management and competition intensity had a positive effect on productinnovation performance. As a result of regulatory impact analysis, the effect ofcompetitive intensity on the effect of process management on product innovationperformance was obtained.
Source
Business and Economics Research JournalVolume
10Issue
2URI
https://dx.doi.org10.20409/berj.2019.186http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE9UZzBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.11782/1278