• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Süreç Yönetiminin Ürün İnovasyon Performansı Üzerindeki Etkisinde Rekabet Yoğunluğunun Düzenleyici Rolü

Date

2019

Author

Yildiz, Bulent
Sayın, Behzat

Metadata

Show full item record

Abstract

Tekstil sektöründe yaşanan yoğun rekabet şartları nedeniyle firmaların rekabetgüçlerini artırabilmek için süreç yönetimi ve ürün inovasyonuna azami önem vermelerigerekmektedir. Bu çalışmada süreç yönetiminin ürün inovasyon performansı üzerindekietkisinde rekabet yoğunluğunun düzenleyici rolü araştırılmıştır. Bu amaçla İstanbul’datekstil sektöründe faaliyet gösteren 124 imalat firmasından anket ile veri toplanmıştır.Veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde süreçyönetimi ve rekabet yoğunluğunun ürün inovasyon performansını pozitif yönde anlamlıolarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Düzenleyici etki analizi sonucunda ise süreçyönetiminin ürün inovasyon performansı üzerindeki etkisinde rekabet yoğunluğunundüzenleyici etkisi olduğu bulgusu elde edilmiştir.
 
Due to the intense competition conditions experienced in the textile sector,companies need to give maximum importance to process management and productinnovation in order to increase their competitiveness. In this study, the regulatory roleof competitive intensity in the impact of process management on product innovationperformance was investigated. For this purpose, data were collected from 124manufacturing companies operating in textile sector in Istanbul. The data wereanalyzed by structural equation model. As a result of the analyzes, it was found thatprocess management and competition intensity had a positive effect on productinnovation performance. As a result of regulatory impact analysis, the effect ofcompetitive intensity on the effect of process management on product innovationperformance was obtained.
 

Source

Business and Economics Research Journal

Volume

10

Issue

2

URI

https://dx.doi.org10.20409/berj.2019.186
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE9UZzBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.11782/1278

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [174]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKU

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKU: