Matematik Öğretiminde Dijital Oyun Tasarlamanın Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarına Etkisi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, eğitsel dijital oyun tasarlamanın öğretmen adaylarının yaratıcılıklarınaetkisini araştırmaktır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırmadeseninde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu, Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitimfakültesinde öğrenim görmekte olan ve matematik öğretimi dersini alan sınıf öğretmenliğiöğrencileri oluşturmaktadır. 14 gönüllü öğrenci deney grubu ve 11 öğrenci de kontrol grubuolarak belirlenmiştir . Araştırmanın deney grubunda, 14 hafta boyunca her hafta her öğretmenadayından matematik öğretimine yönelik bir eğitsel dijital oyun tasarlaması istenmiştir. Kontrolgrubunda ise matematik öğretimi dersi içeriğine uygun ders işlenmiştir. Araştırmada veritoplama aracı olarak, Torrance Yaratıcı Düşünme Testi (TYDT) Sözel A Formu- Şekilsel A formukullanılmıştır. Deneysel uygulama öncesi ve sonrasında deney ve kontrol gruplarına testuygulanmıştır. Verilerin betimsel analizleri, ön test ve son test puanlarının gruba göre U-TestiSonuçları ayrıca deney ve kontrol gruplarına TYDT alt boyut puanlarının wilcoxon işaretlisıralar testleri yapılmıştır. Elde edilen bulgular, deney grubundaki öğretmen adaylarının TYDTtüm alt boyutlarından aldıkları deney öncesi ve sonrası puanlar arasında anlamlı farklılığınolduğunu göstermektedir. Ayrıca TYDT alt boyutları; sözel esneklik, sözel orijinallik ile sözeltoplam ve şekilsel toplam son test puanlarının gruba göre sıra ortalamaları deney grubu lehineanlamlı farklılık göstermiştir. The purpose of this research is to examine the influence of designing educational digital gameson the creativity of teacher candidates. The study design is quasi-experimental with pre-test andpost-test control groups. The study group consisted of 25 students from primary school teachingdepartment, 14 of which were the experimental group while 11 were the control group. In theexperimental group, each student was asked to design a game related to the mathematics teachingeach week throughout 14 weeks in mathematics course. In the control group, on the other hand,mathematics course was taught based on the curriculum. Verbal Form-A and Figural Form-A ofthe Torrance Test of Creative Thinking (TTCT) was used as the data collection tool in the study.Tests were applied to experimental and control groups before and after experimental application.Descriptive analysis of the data, U-test results of the pre-test and post-test scores, and Wilcoxonsigned rank tests of the TTCT subscale scores in the pre-test and post-practice experiment andcontrol groups were performed on the data. Findings show that there is a significant differencebetween the pre-test and post-test scores of the prospective teachers in the experimental groupfrom all the subscales of the TTCT. On the other hand, verbal flexibility, verbal originality subdimensions,verbal total and figure total sub-dimensions were significantly different whencompared to the group according to the results of the test scores of the subscales of TTCT.
Source
Gazi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
39Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU9EUTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.11782/1281