• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SOSYAL SERMAYEDE GÜVEN BOYUTUNUN ÖRGÜTSEL PERFORMANS VE BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE YÖNELİK TEORİK BİR DEĞERLENDİRME

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Demirağ, Bülent
Çavuşoğlu, Sinan

Metadata

Show full item record

Abstract

Sosyal sermaye, yirminci yüzyılın başlarından itibaren oldukça popüler bir çalışma alanı halinegelmiştir. Sosyal bilimler alanında yapılan çalışmalara konu olan bu kavram, literatürde öncelikle toplumsaldüzeyde incelenmiş, konuya ilişkin ilginin artmasıyla beraber özellikle iktisat ve işletme literatüründe üzerindesıklıkla durulan popüler bir çalışma alanı haline gelmiştir. Çalışma kapsamında, sosyal sermaye yönetimininörgütsel düzeyde işletmelere hangi katkıları sağlayabileceği incelenmiştir. Sosyal sermayenin önemli bir boyutuolan güven (trust) boyutu bu kapsamda toplumsal ilişkilerin açıklanmasında kullanılan yönleri ile işletmeörgütlerine uyarlanmıştır. Tüm örgütlenmelerde olduğu gibi, işletmelerde de belirli amaçları bir araya getirmeküzere oluşturulan örgütler üzerinde de güvenin tesis edilmesi ve sürekliliğe kavuşturulması organizasyonlarınbaşarısı açısından kritik bir öneme sahiptir. Örgütsel düzeyde güvenin sağlanması çalışanlarınperformanslarını, iş tatminini ve örgütsel bağlılığını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Sosyal sermayeliteratüründe, sosyal sermayenin işletmeler açısından değerlendirildiği çalışmalar genellikle sosyal sermayeninölçümlenmesi ve ekonomik kalkınma üzerindeki etkileri üzerine yoğunlaşmıştır. Ayrıca, işletmelerde örgütselperformans ve örgütsel sadakat üzerine yapılan çalışmalar da literatürde yer almaktadır. Ancak, literatürdesosyal sermayenin güven boyutunun işletme örgütlerinin performans ve bağlılığa yönelik etkilerinin doğrudan yada dolaylı olarak değerlendirildiği sınırlı sayıda çalışmaya rastlanılmaktadır. Bu yüzden konunun ayrıntılarıyladeğerlendirilmesi ve işletmenin sosyal sermaye düzeylerinin arttırılmasının örgütsel düzeyde işletmelere ne gibikatkılar sağlayacağının irdelenmesi de önemli gözükmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmada literatürde yer alanörgütsel performans ve örgütsel bağlılığa yönelik çalışmalardan yola çıkılarak, sosyal sermaye ve sosyalsermaye-güven ilişkisine yönelik bilgiler ışığında örgütsel performans ve örgütsel bağlılık kavramlarınıgüçlendirmek açısından sosyal sermayenin güven boyutunun işletme örgütleri açısından önemi ortayakonulmaya çalışılmıştır.
 
Since the beginning of 20 th century, social capital has become a very popular field of study. As a subjectarea in social sciences, this concept was first examined at the social level in the related literature. With the increasing interest, it has become a popular field of study, especially in economics and business administration.The present study attempts to investigate what social capital management can contribute to enterprises atorganizational level. Trust, which is an important aspect of social capital, has been adapted to businessorganizations in terms of social relations. As is the case in all enterprises, the establishment and sustainability oftrust in the organizations established to achieve specific goals plays a critical role in the success of suchorganizations. Ensuring trust at the organizational level is expected to have a positively effect on employees'performances, job satisfaction and organizational commitment. In the relevant literature, the studies regardingwith the social capital in enterprises are mainly focused on the measurement of social capital and its effects oneconomic development. There are also some studies that concentrate on organizational performance andorganizational loyalty in enterprises. However, in the related literature, there is lack of studies that directly orindirectly investigated the impact of the social capital on the performance and commitment of businessorganizations. Therefore, it seems to be crucial to analyse the issue in detail and to evaluate the effects ofincreasing social capital levels of enterprises. In the light of the studies that focus on social capital and socialcapital-trust relationship, this study tries to emphasize the importance of trust in social capital in terms ofbusiness organizations in order to enhance organizational performance and organizational commitment.
 

Source

Business and Management Studies: An International Journal

Volume

7

Issue

2

URI

https://dx.doi.org10.15295/bmij.v7i2.1026
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE56Z3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.11782/1347

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [179]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: