Yükseköğretime kayıtlı öğrenci ailelerinin sosyo – ekonomik durumları: Şırnak Üniversitesi örneği
Citation
Yıldız, K. (2018). Yükseköğretime kayıtlı öğrenci ailelerinin sosyo – ekonomik durumları: Şırnak Üniversitesi örneği. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-94Abstract
Türkiye’de ve dünyada yükseköğretimde okuyan öğrenci ailelerinin sosyo-ekonomik
yapılarının akademik başarıları üzerinde etkili bir faktör olduğu, bu durumun eğitim
sistemindeki eşitsizlikleri azaltmak ve kaliteyi artırmak için geliştirilecek kısa ve uzun dönem
politikalar için veri sağlayabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada yükseköğretimde okuyan
öğrenci ailelerinin sosyo-ekonomik düzeylerini tespit etmek ve yükseköğretimde okuyan
öğrencilerin harcamalarını ölçmek amaçlanmıştır. Çalışma, 2016/2017 öğretim yılı Şırnak
Üniversitesi’nde öğrenim gören lisans ve ön lisans öğrencilerini kapsamaktadır. 2016/2017
eğitim-öğretim yılında Şırnak Üniversitesi’nde toplam 2696 öğrenci öğrenim görmektedir. Veri
toplama aracı olarak geliştirilen anketle 276’sı lisans ve 321’i ön lisans olmak üzere toplam 597
öğrenciden veri alınmış ve analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışmada öğrencinin sosyoekonomik
özellikleri olarak; anne-babanın eğitim durumu, kardeş sayısı, okuyan kardeş sayısı,
ailenin geliri, mezun olduğu lise türü, üniversiteye girmeden önce almış olduğu eğitim desteği
ve eğitim için ödemiş olduğu ücretlerdir.
Çalışma sonucunda, Şırnak Üniversitesi’nde okuyan öğrenci ailelerinin sosyoekonomik
düzeylerinin düşük olduğu, öğrencilerin üniversiteyi tercih nedenlerinin genel olarak
istihdam edilebilme olasılığı ve gelecek kaygısı olduğu, öğrencilerin genel olarak istedikleri
bölümde okumadığı söylenilebilir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezi [206]