dc.contributor.author | Serbest, Gürcan | |
dc.date.accessioned | 2020-03-17T11:03:29Z | |
dc.date.available | 2020-03-17T11:03:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Serbest, G. (2019). A Study On Representing Cultural Heritage By Virtual and Augmented Reality. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-74 | en_US |
dc.identifier.other | Tez No: 543643 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11782/1918 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, sanal ve güçlendirilmiş öğrenme yoluyla kültürel mirasın eğitimi,
korunması ve sanal öğrenilmesine yönelik genel bir bakış sunmaktadır. Kültürel miras
üzerine yapılan çalışmaların, sanal gerçeklik sunarak sanal bir ortamı çoğaltıp,
görselleştirip temsil ederek, gerçek dünyadaymış hissi yaratma sorumlulukları vardır. Bu,
kültürel mirasın öğrenme açısından önemli bir konu olduğunu ve öğrenmenin, sistemi
geliştirenin ne istediğine değil, kullanıcının ne istediğine bağlı olduğunu ortaya koyar. Öte
yandan, sanal ve güçlendirilmiş ortamların birçoğu, geliştirenin uygun gördüğü şeyden
meydana gelmiş olsa da, öğrenme ortamı sunma ve kültürün korunması amaçlarına hizmet
etmeye devam eder (Orta Avrupa Üniversitesi, 2017). Bunun nedeni, sanal ve artırılmış
gerçekliğin, kişilerin kültürel ortama ulaşarak öğrenme deneyimi elde etmelerine
yarayacak bir araç sunduğu gelişmiş teknoloji ortamında öğrenmenin gerçekleşebilecek
olmasıdır. Ayrıca, sistem kullanıcılarının tam olarak neyi öğrenmek istediklerine ilişkin
ihtiyaçlarının belirlenmesi ve sanal ortamın nasıl yaratıldığının görülmesi de, söz konusu
sanal ortamın öğrenme ortamı sağlama konusundaki başarısının ortaya konulmasında
önemlidir.
Her ne kadar teknoloji, sanal ve artırılmış gerçekliğin kullanımını kolaylaştırmış
olsa da, bu sanal ortamın kullandığı gelişmiş teknolojiye tüm kullanıcıların ulaşamıyor
oluşu bir sorun teşkil etmektedir. Sanal ortam kullanıcılarının sanal ortamdaki objelerle
etkileşime girme isteği de, sistem geliştiricilerinin çözmeleri gereken bir başka meseledir.
Bu tezimde, sanal ve artırılmış gerçeklik ortamının kültürel açıdan eğitim, öğrenme ve
koruma fırsatları sunulmasında önemli bir rolü olduğunu göstermeye çalıştım. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanal Ortam | en_US |
dc.subject | Güçlendirilmiş Ortam | en_US |
dc.subject | Kültürel Miras | en_US |
dc.subject | Öğrenme ve Gelişmiş Teknoloji | en_US |
dc.title | A Study On Representing Cultural Heritage By Virtual and Augmented Reality | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | HKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Serbest, Gürcan | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |