Search
Now showing items 1-10 of 12
A STUDY ON TURKISH EPICS: CHILDHOOD
(2018)
Epics, events that have left deep traces in the lives of the nationsthat have witnessed the age of the epic, victories, disasters, and nationalemotions as well as being poetic works, are tools that transmit dailyinformation ...
BİTCOİN FİYATLARI İLE DOLAR KURU ARASINDAKİ İLİŞKİ: YAPISAL KIRILMALI ZAMAN SERİSİ ANALİZİ
(2018)
Dijital para birimleri son yıllarda etkinliğini artırarak uluslararası piyasalarda önemli oranda talepgörmeye başlamıştır. Dijital para birimleri arasında işlem hacmi ve getiri oranları dikkate alındığında,Bitcoin ön plana ...
MARKA ÖZGÜNLÜĞÜNÜN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: CEP TELEFONU MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAİTIRMA
(2018)
Bu çalışmanın amacı, marka özgünlüğü ve alt boyutları olan süreklilik, orijinallik, özgünlük ve doğallığınincelenmesi ve marka özgünlüğünün tüketicilerin marka sadakati üzerindeki etkilerini ortaya koyarak tüketicitercihlerini ...
Kobi’lerin İhracat Piyasalarında Karşılaştığı Sorunlara İlişkin Algıları: Gaziantep’teki Kobi’ler Üzerine Bir Araştırma
(2017)
Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ) dünya ve Türkiye piyasalarında üretimden istihdama kadar birçok makroekonomik değişkende önemli ağırlığa sahip olduğu bilinmektedir. Ekonomik yönden bu kadar önemli olan KOBİ'lerin ...
Kamu ve Özel Okul Yöneticilerinin Kendi Kendine Liderlik Stratejileri Açısından Karşılaştırılması
(2017)
Araştırmanın amacı, Gaziantep il merkezinde faaliyet gösteren kamu ve özel sektör okul yöneticilerinin uyguladıkları kendi kendine liderlik stratejileri arasında farklılıklar olup olmadığını ortaya koymaktır. Karma analiz ...
Kadın çalışanların yöneticilere ilişkin algıları: Bir alan çalışması
(2013)
Özet İşletmelerde yönetim kademesinde yer alan kişilerin ne tür bir liderlik tarzına sahip oldukları çalışanların davranışları ve işletmeye ilişkin tutumları üzerinde önemli etkiye sahiptir. Bu nedenle işletmelerdeki ...
KURUMSALLAŞMANIN MARKALAŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE DİYARBAKIR MERKEZİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI
(2019)
Bu çalışmada, kurumsallaşma ve markalaşma arasındaki ilişki incelenmiştir.Çalışma Diyarbakır’da yapılmıştır. Diyarbakır’da faaliyet yürüten ve çoğunluğu10 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan 25 işletme seçilmiş ve bunlardan ...
AILE İŞLEVSELLIĞININ EVLILIK DOYUMUYLA İNCELENMESI
(2017)
Bu çalışmanın amacı evli bireylerin aile işlevsellikleri ile evlilik doyumları arasındaki ilişkiyiincelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 19-66 yaş aralığında (X34.74, Ss 8.94) olan evli135 (%66.83) kadın ve 67 (%33.17) ...
YEŞİL DAVRANIŞLARA KARŞI TUTUMUN ZİYARET NİYETİNE ETKİSİNDE YEŞİL İMAJIN DÜZENLEYİCİLİK ROLÜ: YEŞİL OTELLER ÖRNEĞİ
(2019)
Bu çalışmanın amacı, yeşil otelleri ziyaret eden otel müşterilerinin yeşil davranışlara karşı tutumununtekrar ziyaret niyeti üzerindeki etkisini ve yeşil imajın düzenleyicilik rolünün belirlenmesidir. Araştırmanınörneklemini ...
Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Elektronik Posta Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
(2017)
Çalışmanın amacı; üniversite birinci sınıf öğrencilerinin elektronik posta yazma becerilerini belli kriterler altında incelemek ve e-posta yazma konusundaki öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada, nitel araştırma ...