• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • SBF - H Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • SBF - H Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The reliability and validity of three questionnaires: The Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale, Simulation Design Scale, and Educational Practices Questionnaire

Thumbnail

Göster/Aç

Makale Dosyası (385.8Kb)

Tarih

2017-02

Yazar

Tosun, Nuran
Unver, Vesile
Basak, Tulay
Watts, Penni
Gaioso, Vanessa
Moss, Jacqueline
Tastan, Sevinc
Iyigun, Emine

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Unver, V., Basak, T., Watts, P., Gaioso, V., Moss, J., Tastan, S., Iyigun, E., ... Tosun, N. (January 02, 2017). The reliability and validity of three questionnaires: The Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale, Simulation Design Scale, and Educational Practices Questionnaire. Contemporary Nurse, 53, 1, 60-74.

Özet

Purpose: The purpose of this study was to adapt the Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale (SCLS), Simulation Design Scale (SDS), and Educational Practices Questionnaire (EPQ) developed by Jeffries and Rizzolo into Turkish and establish the reliability and the validity of these translated scales.Methods: A sample of 87 nursing students participated in this study. These scales were cross-culturally adapted through a process including translation, comparison with original version, back translation, and pretesting. Construct validity was evaluated by factor analysis, and criterion validity was evaluated using the Perceived Learning Scale, Patient Intervention Self-confidence/Competency Scale, and Educational Belief Scale.Findings: Cronbach's alpha values were found as 0.77-0.85 for SCLS, 0.73-0.86 for SDS, and 0.61-0.86 for EPQ.Conclusions: The results of this study show that the Turkish versions of all scales are validated and reliable measurement tools.

Kaynak

CONTEMPORARY NURSE

Cilt

53

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/10376178.2017.1282319
https://hdl.handle.net/20.500.11782/722

Koleksiyonlar

  • SBF - H Makale Koleksiyonu [27]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [566]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [507]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@HKU

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Hasan Kalyoncu Üniversitesi || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKU: