Browsing by Department "HKÜ, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü"
Now showing items 21-32 of 32
-
İŞARET DİLİ DERSİNİ ALAN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İŞARET DİLİ ÖĞRETİMİ
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2020)Araştırmada işaret dili dersini seçmeli olarak alan Türkçe öğretmen adaylarının işaret dili dersineyönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, bir yükseköğretim kurumundaTürkçe Öğretmenliği ... -
Koronavirüs (Covid-19) Salgınında Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Dersi ve Öğretmen Deneyimleri
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2021)Öğretmenlik uygulaması dersleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulamakoordinatörü, aday öğretmen, okul idaresi ve okul uygulama öğretmeni ile yüzyüzeyürütülmektedir. 2019 yılı Aralık ayında tüm dünyayı etkisi ... -
Kovid-19 Salgını Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukları Olan Ebeveynlerin İhtiyaçları
(Kalem Vakfı Okulları, 2022)Bu çalışma Gaziantep ilinde karantina günlerini 2-20 yaş arasındaki özel gereksinimli çocuklarıyla birlikte evlerinde geçiren ebeveynlerin ihtiyaçlarını ve sunulan hizmetler hakkındaki görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. ... -
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Oyun Öğretimine İlişkin Öz- Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2017)Oyun, erken çocukluk dönemindeki çocuklar için öğrenme süreçlerinde kullanılabilecek etkili bir öğretim aracıdır. Bu çalışmada özel eğitim öğretmenlerinin oyun öğretimi öz-yeterlik düzeylerinin, oyun etkinliklerini planlama, ... -
Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) Salgın Sürecinde Uygulama Derslerine İlişkin Deneyimleri
(Mehmet Dursun Erdem, 2020)Bu çalışmada 2019 yılı Aralık ayında başlayan ve küresel bir salgın olan koronovirüs (Covid-19) salgınsürecinde yükseköğretime devam eden özel eğitim öğretmenliği işitme yetersizliği alt alanında uzmanlaşanöğrencilerin, ... -
Reading Failure in a Completely Transparent Orthography Representing a Morphologically Highly Complex Agglutinative Language: the Case of Turkish
(SPRINGER/PLENUM PUBLISHERS, 2019-10)This study investigates differences in the word processing skills of students with and without reading difficulties who read Turkish, an entirely transparent orthography. Thirty-five students diagnosed as poor readers and ... -
The Relationship between Imitation Types and Play Complexity and Vocabulary in Children with Autism Spectrum Disorder
(ANKARA UNIV, 2018)In children with autism spectrum disorder (ASD), challenges in imitation and symbolic play skills and life-long impairments in verbal language development are observed. Research studies have shown interrelations between ... -
Serebral Palsili Öğrenciler İçin Düzenlenmiş Bir Okulda Gerçekleştirilen Kaynaştırma Modeline İlişkin Paydaş Görüşleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Çoğunlukla tam zamanlı olarak yapılan kaynaştırma eğitimi ülkemizde 1983 yılından beri uygulanmaktadır. O tarihten günümüze kaynaştırma eğitimi uygulamalarının arttığı ancak kaynaştırma eğitimi modeli girişimlerinin sınırlı ... -
Sesbilgisel Farkındalık Becerilerini Desteklemeye Yönelik SESFAR Müdahale Programının Etkililiğinin İncelenmesi
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Bu araştırmada sesbilgisel farkındalık becerilerine yönelik geliştirilen SESFAR müdahale programının, zayıf sesbilgisel farkındalık becerilerine sahip olan 5 yaş grubu çocukları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. ... -
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
(Bekir Kocadaş, 2018)Özel gereksinimli öğrencilerin, eğitsel değerlendirme sürecinde bir takımyasal düzenlemeler bulunmaktadır. Öğretmenlerin, öğrencilerin bireyselgereksinimlerine uygun bir eğitim ortamı oluşturmaları için performansbelirlemede, ... -
Stakeholders' Views on the Tasks of Teaching Assistants in Inclusive Education: A Mixed Method Study
(ANKARA UNIV, 2020)In general education classes, the students with disabilities need to receive the teaching assistant provision within the scope of a fair and equal education. This study examines the views of stakeholders (teachers, teaching ... -
Validity and Reliability Study of the Early Social Communication and Interaction Scale (ESCI) for Children with Autism Spectrum Disorder
(HACETTEPE UNIV, 2019-10)Difficulties in nonverbal social communication and interaction skills are one of the diagnostic criteria and distinctive features of Autism Spectrum Disorder (ASD). In this study, it was aimed to examine the psychometric ...