Browsing by Department "HKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-11 of 11
-
Gaziantep İli Şahinbey İlçesi İlköğretim Okullarında Ortaokul Öğrencilerinin Okul Başarısına Aile Etkisinin Değerlendirilmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2014)Aile, bir bireyin yaşamının şekillenmesine etki eden temel bir olgudur. Anne karnından başlayarak bireyin kişiliğinin oluşmasında, sosyal bir varlık olmasında en etkili unsurdur. İnsan kişiliğine bu denli etki eden bir ... -
İlkokullarda Görev Yapmakta Olan Okul Yöneticilerinin Öğretmenlik Mesleğine Geri Dönüşleri İle İlgili Kaygı Durumları
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2013)Bu araştırma, ilkokullarda görev yapan yöneticilerin, öğretmenlik mesleğine geri dönüşlerinde karşılaştıkları kaygı durumlarını belirlemek ve çözüm önerileri üretmek amacıyla ilkokullarda görev yapan yöneticilerle ... -
İlkokulların Etkili Okul Özelliklerine Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı; öğretmen görüşlerine göre Diyarbakır il merkezinde bulunan ilkokulların yönetici, öğretmen, öğrenci, okul programı ve eğitim-öğretim süreci, okul kültürü ve ortamı ile okul çevresi ve veli boyutlarında ... -
Mesleki Teknik Eğitim Kurumlarındaki Yöneticilerin Liderlik Tarzları Ve Okul Etkililiği Üzerine Bir Çalışma
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2013)21. yüzyılın yönetim dünyası, köklü biçimde oluşan gelişmeler karşısında varlığını sürdürmek için farklılık yaratmak zorundadır. Okul yönetimleri de değişime dâhil olmalı, verimliliği ve kaliteyi arttırmak için yeni yönetim ... -
Okul Paydaşlarının Görüşlerine Göre Etkili Okul Geliştirme
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, okul paydaşlarının görüşlerine dayanılarak etkili okulu tanımlamak ve etkili okulu geliştirmede yapılması gerekenleri ortaya koymaktır. Eğitimin ve öğretimin faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülebilmesi ... -
Okul Paydaşlarının Görüşlerine Göre Etkili Okul Geliştirme (Şahinbey İlçesi Örneği)
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada, Gaziantep ilinin Şahinbey ilçesinde bulunan ilkokulların, bu okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin algılarına göre “yönetici”, “öğretmen”, “öğrenci”, “öğrenme ortamı ve süreci”, “okul kültürü ... -
Ortaokul Kademesindeki Öğrenci Velilerinin Eğitim Sürecinden Beklentileri
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2014)Bu araştırma, ortaokul kademesindeki öğrenci velilerinin eğitim sürecinden beklentilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Velilerin eğitim sürecinden beklentileri konusunda ... -
Ortaokul Ve Liselerde Görev Yapan Okul Müdürlerinin Okul Güvenliğine İlişkin Rolleri
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015)Bu araştırma, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin, okul güvenliğine ilişkin rollerini belirlemek ve çözüm önerileri üretmek amacıyla yine ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerine anket çalışması ... -
Ortaöğretim Kurumları Müdürlerinin Bilgi Yönetimi Yeterliklerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2014)Değişimin hızına yetişmenin gittikçe zorlaştığı günümüzde bilginin ve bilgi yönetimi uygulamalarının önemi de artmaktadır. Bütün organizasyonlar gibi okullar da yaşamlarını sürdürebilmek ve amaçlarını gerçekleştirebilmek ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yeterliliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Diyarbakır İli Ergani İlçesi Örneği)
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı; Diyarbakır’ın Ergani ilçesinde çalışan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerini okul yöneticilerinin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırma; giriş ve problem durumu, yöntem, ... -
Yönetimsel Açıdan Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Hakları Konusunda Bilgi Sahibi Olmalarının Etkililiği Üzerine Bir Çalışma
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin, çocuk haklarını bilmelerinin yönetimsel açıdan etkisini tespit etmektir. Araştırma sonucunda anket uygulamasına katılan 434 öğretmene ...