Browsing by Author "Akbaş, Ufuk"
Now showing items 1-15 of 15
-
ABİDE-2016 matematik testinin farklı kayıp veri teknikleri ile incelenmesi
Kaya, Abdurrahman (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada ABİDE-2016 sınavının 8. sınıf öğrencilerine uygulanan Matematik Testi A kitapçığının, iki kategorili çoktan seçmeli dokuz maddesinin psikometrik özelliklerinin kestiriminde, farklı kayıp veri yöntemlerine göre ... -
Adaptation of scientific reasoning scale into Turkish and examination of its psychometric properties
Kaygısız, Gülfem Muşlu; Gürkan, Burcu; Akbaş, Ufuk (Edam, 2018-06)In this study, it is aimed to adapt the Scientific Reasoning Scale (SRS) into Turkish. The translated form has been provided to the students enrolled at different levels together with a form in which they were requested ... -
Ata model uçak puanlama anahtarının güvenirliğinin belirlenmesinde genellenebilirlik kuramının kullanımı
Özer, Hasan (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; Genellenebilirlik kuramına göre Ata model uçakların birden fazla puanlayıcı tarafından Ata model dereceli puanlama anahtarı ile puanlanmasıyla elde edilen puanların belirlenen desenler ile ... -
Aynı özelliği ölçen iki testin farklı yöntemlerle elde edilen sınıflama doğruluklarının karşılaştırılması
Temekoğlu, Nesir Deniz (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada geleneksel standart belirleme yöntemlerine alternatif olarak sunulan üç farklı istatistiksel yöntemin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 7. sınıf seviyesine uygun olarak araştırmacı tarafından ... -
Çoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Sınav Sisteminin Geliştirilmesi
Akbaş, Ufuk; Büyüköztürk, Şener; Aydoğdu, Şeyhmus (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)Bu projenin amacı, çevrimiçi ortamda gerçeklestirilen gözetimsiz sınavlarda yaygın bir sekilde kullanılan çoktan seçmeli testler için test güvenligini arttıran ve kısmi puanlamanın yapılmasını saglayan bir sınav sisteminin ... -
The Effect of Feedback Timing on Mathematics Achievement
Yaşar, Cemil; Akbaş, Ufuk (Sinan Olkun, 2019)The aim of this study is to explore whether feedback time given to the students has an effect onmathematics achievement. In the experimental study, the experimental groups were given the feedbackbetween the pre-test and ... -
Eğitim Değeri Algısı Ölçeğinin psikometrik özelliklerinin Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramına göre incelenmesi
Dilek, Harun (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı geliştirilen Eğitim Değeri Algısı Ölçeği ile elde edilen ölçek puanlarının madde ve test parametrelerini Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı'nın Aşamalı Tepki Modeli'ne göre incelemektir. Çalışma ... -
İnternet bağımlılık ölçeğinin kısa formunun klasik test kuramına göre elde edilmesi
Atakan, Halit (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, "İnternet Bağımlılık Ölçeği"nin(İBÖ) kısa formunun Klasik Test Kuramı'na göre elde edilmesidir. Korelasyonel olarak yapılan bu çalışmada uygun örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 394 kişi bulunmaktadır. ... -
Matematik özyeterliği, matematiksel yılmazlık ve cevaplama süresinin test puanları üzerindeki etkisi
Önsöz, Şerife (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada, matematik özyeterliği, matematiksel yılmazlık, sorularda geçirilen sürenin çevrimiçi olarak uygulanan 15 soruluk matematik başarı testinin puanları üzerinde etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yordayıcı ... -
Mediating Role of Internal Factors in Predicting Academic Resilience
Aliyev, Ramin; Akbaş, Ufuk; Özbay, Yaşar (Routledge, 2021)The aim of this study was to examine the effects of external and internal factors on academic resilience. This study is more apt to examine the critical role of internal protective factors in students’ academic resilience. ... -
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik inovatif düşünme eğilimi ölçeğinin geliştirilmesi
Bilir, Büşra (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerine yönelik inovatif düşünme eğilimi ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle çalışma temel araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda, Türkiye genelinde ... -
Ortaokul öğrencilerine verilen fen bilimleri ödevleri ve geribildirimlerine yönelik öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri
Bağlama, Yağmur (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada fen bilimleri dersi kapsamında öğrencilere nasıl ödevler ve geri bildirimler verildiğinin ve bunlara yönelik öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Ayrıca, çalışmada öğretmenlerin, ... -
Öğrenci işlerine yönelik memnuniyetin klasik test ve madde tepki kuramlarına göre incelenmesi
Akbal, Gizem (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı geliştirilen Öğrenci İşlerine Yönelik Memnuniyet Ölçeği ile elde edilen ölçek puanlarının madde ve test parametrelerini Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı'nın Aşamalı Tepki Modeli'ne göre incelemektir. ... -
Tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme alanındaki kavram yanılgılarının dört aşamalı testle incelenmesi
Alan, Tansu (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme alanındaki kavram yanılgılarının dört aşamalı test ile incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 15 maddeden oluşan dört aşamalı kavram yanılgısı testi ... -
Üniversite öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerinin belirlenmesinde farklı madde formatlarının karşılaştırılması
Taşkiran, Emine (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada; üniversite öğrencilerinin okuduğunu alama düzeylerinin farklı madde formatlarıyla ölçümlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında açık uçlu, çoktan seçmeli ve metin işaretleme madde formatları ...