Browsing by Author "Aksoy, Nuri Can"
Now showing items 1-8 of 8
-
Design and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programme
Sönmez, Görsev; Gürkan, Burcu; Aksoy, Nuri Can (Araştırmacı Çocuk Merkezi, 2021)IBEC program is an international certificate program aiming at educating in-service teachersto be IB teachers by offering them opportunities to improve the quality of their classroom teaching,increase their access to ... -
An Investigation of Pre-Service and In-Service Teachers’ Perceptions of Teacher Quality in Turkey
Sönmez-Boran, Görsev; Gürkan, Burcu; Aksoy, Nuri Can (Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Present study investigates the senior-level Turkish pre-service and inserviceteachers’ perceptions of teacher quality with a descriptive survey method.Data for this study were gathered through Teacher Quality Survey (TQS) ... -
Matematik Öğretiminde Dijital Oyun Tasarlamanın Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarına Etkisi
Aksoy, Nuri Can; Demir, Betül Küçük (2019)Bu araştırmanın amacı, eğitsel dijital oyun tasarlamanın öğretmen adaylarının yaratıcılıklarınaetkisini araştırmaktır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırmadeseninde tasarlanmıştır. Çalışma ... -
A multi-feedback system integrated simulation-based teacher training to scaffold pre-service teachers’ teaching skills: A phenomenological approach
Kelleci Alkan, Özge; Aksoy, Nuri Can; Kulaksız, Taibe; Kaplan, Hatice Aydan; Durmaz, Büşra Nur; Özcan, Mihriban; Kalkavan, Bilge (Springer, 2024)Before taking full responsibility for a real classroom, pre-service teachers (PTs) can safely experience a rich learning atmosphere in a simulated virtual classroom environment and receive feedback on their lesson planning ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Disiplinler Arası Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının Değerlendirilmesi
Gürkan, Burcu; Aksoy, Nuri Can; Erbağcı, Nurgül (Marmara Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin disiplinler arası kavramlara (tasarruf, yön ve iklim) yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Tarama modeliyle desenlenen bu araştırmanın verileri ... -
Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
Gürkan, Burcu; Özbay, Yaşar; Küçükerdoğan, Bülent Bahri; Kelleci, Özge; Uygun, Neşe; Metin, Şermin; Aksoy, Nuri Can; Muşlu-Kaygısız, Gülfem; Üzümcü, Özlem (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)Bu projenin amacı, pandemi süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan egitim derslerinin mizah unsurları açısından incelenmesi ve mizahla zenginlestirilmis ögretim videolarını içeren e-içeriklerin olusturulmasıdır. Ayrıca, ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
Aksoy, Nuri Can; Karabay, Ersoy; Aksoy, Evrim (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Dünyada olduğu gibi ülkemizde de hız kesmeden gelişen teknoloji çalışmaları eğitimde de kendini göstermektedir. COVİD19 pandemi nedeniyle eğitimin ulusal çapta zorunlu olarak uzaktan yapılmasıyla eğitimde teknoloji kullanımı ... -
Using Game-Based Virtual Classroom Simulation in Teacher Training: User Experience Research
Kelleci, Ozge; Aksoy, Nuri Can (SAGE Publications Inc., 2020)Background.: Simulation-based training is an effective, and therefore increasingly widespread, tool used in the teaching and assessment of complex skills. In order to determine the effectiveness of the virtual classroom ...