Browsing by Author "Dinçer, Çağlayan"
Now showing items 1-8 of 8
-
“I did it wrong, but i know it”: Young children's metacognitive knowledge expressions during peer interactions in math activities
Aydın, Ebru; Dinçer, Çağlayan (Elsevier Ltd, 2022)Previous studies reveal that children's metacognitive skills make massive progress during the early childhood period. We believe that examining how children use metacognitive skills in the learning process is crucial for ... -
Integrating Multiple Intelligences into Daily Plans: A Preschool Example
Gürkan, Tanju; Dinçer, Çağlayan; Çabuk, Burcu (Prof.Dr. Abdullah Kuzu, 2019)The purpose of this qualitative study was to evaluate the effectiveness of Multiple Intelligences Theory (MI) onpreschool children’s learning styles, interests and active participation to the daily activities. Researchersconducted ... -
Matematiksel Kavramları İçinde Barındıran Resimli Öykü Kitaplarının Biçim ve İçerik Açısından İncelenmesi
Fırat, Zehra Saadet; Dinçer, Çağlayan (Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020)Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimlerinin desteklenmesi, var olan potansiyellerinin açığaçıkarılması ve kavramların öğretilmesinde çocuklara yönelik hazırlanan resimli öykü kitapları önemli biryere sahiptir. ... -
Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracının(MEBDA)Geliştirilmesi
Aslan, Berna; Dinçer, Çağlayan; Akçamete, Gönül (İstanbul Kültür Üniversitesi, 2020)Araştırmada uygulama öğretmenlerinin mentorlukbecerilerini belirlemek amacıyla Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracı (MEBDA) geliştirilmiş ve ölçme aracınınpsikometrik özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında, ... -
Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişime İlişkin İnançlarının Karşılaştırılması
Karakuş, Hilal; Saadet-Fırat, Zehra; Akman, Berrin; Dinçer, Çağlayan (Sinan Olkun, 2019)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının matematiksel gelişime ilişkin inançları ve buinançların benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelli betimsel bir çalışma olan ... -
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ KİŞİLER ARASI PROBLEM ÇÖZME VE SOSYAL BECERİLERİ İLE AKRAN İLİŞKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bu araştırmanın amacı sosyal beceri puanı en düşük ve en yüksek olan okul öncesi dönem çocuklarının kişilerarası problemçözme becerilerinin ve arkadaşlık ilişkilerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, ... -
Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği (3-5 Yaş Okul Öncesi Versiyonu) Öğretmen Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Tutkun, Cansu; Dinçer, Çağlayan (BAYBURT UNIVERSITESI, 2019)Bu çalışmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği, (3-5 yaş okulöncesi versiyonu) öğretmen formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıamaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, farklı okul ... -
Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul Öncesi Versiyonu Aile Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Tutkun, Cansu; Dinçer, Çağlayan (ANKARA ÜNİVERSİTESİ (EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ), 2020)Bu araştırmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul ÖncesiVersiyonu Aile Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, okul öncesinde farklı ...