Browsing by Author "Durmaz, Yakup"
Now showing items 1-20 of 33
-
Algılanan Hizmet Kalitesinin Algılanan Değer ve Tutumsal Marka Sadakati Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: 5 Yıldızlı Sayfiye ve Şehir Otelleri Örneği
Demirağ, Bülent; Durmaz, Yakup (ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2019)Marka sadakati ve marka sadakatinin öncülleri olarak kabul edilen kavramlar üzerine son dönemlerde gerçekleştirilen çalışmalar ve elde edilen sonuçlar konunun değişik sektörlerde incelenmesi yönünde bir fikir sunmaktadır. ... -
Bankaların Satış ve Pazarlama Faaliyetlerinin İncelenmesi ve Oluşan Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi*
Mutlu, Adnan Talha; Durmaz, Yakup (Muş Alparslan Üniversitesi, 2021)Hizmet sektöründe faaliyette bulunan bankaların ülke ekonomisine katkı sağlamak amacıyla mutlaka müşteri odaklı bir plan ve program dahilinde çalışmaları gerekmektedir. Bu nedenle ülke sınırlar içinde ve dışındaki gelişmeler ... -
Destinasyon İmajının Ziyaretçi Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Mardin’e Gelen Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma
Gün, Serkan; Durmaz, Yakup; Tutcu, Alper (MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ, 2019)Bir destinasyona gelen turistlerin destinasyona ilişkin memnuniyetlerinietkilemekte olan çok çeşitli faktörler bulunmaktadır. Bunlardan birisi dedestinasyonun sahip olduğu olumlu imajdır. Bu araştırmanın temel amacı,destinasyon ... -
Dijital pazarlama araçlarından sosyal medyanın hedonik tüketim davranışlarına etkisine yönelik bir araştırma
Turan, Hasan Hüseyin (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2023)Günümüzde artan sosyal medya kullanımı nedeniyle işletmeler de pazarlama kampanyalarında bazı yeni stratejiler uygulamaya başlamıştır. Sosyal ağ kullanım oranının artmasıyla birlikte, dijital platformlarda yapılan satın ... -
Duygusal zekâ ve anlık satın alma davranışı ilişkisinde marka sadakatinin düzenleyici rolü
Çimli, Sibel (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2021)Gerçekleştirilen çalışma ile pazarlama alanında, farklı tüketici grupları için farklı taktikler geliştirme bakımından kişilerin duygusal zekâları ile anlık satın alma davranışları arasındaki ilişkide marka sadakatinin ... -
The effect of environmental responsibility on green the effect of environmental responsibility on green consumption intention: the moderator role of price sensitivity and the mediator role of environmental concern. A case study in Turkey
Durmaz, Yakup; Akdogan, Leyla (SPRINGER, MAR 2023)The aim of this study is to investigate the effect of environmental responsibility on green consumption intention, the mediating role of environmental concern and the moderator role of price sensitivity in this relationship. ... -
The effect of immersive experience, user engagement and perceived authenticity on place satisfaction in the context of augmented reality
Dag, Kazim; Cavusoglu, Sinan; Durmaz, Yakup (EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, FEB 2023)PurposeThis study aims to measure the effect of augmented reality (AR) on immersive experiences, place satisfaction, user engagement and perceived authenticity.Design/methodology/approachThe population of the research ... -
The effect of negative past experiences, poor relationship quality and rumor on brand hate: A research on fast food industry
Durmaz, Yakup; Demirağ, Bülent; Çavuşoğlu, Sinan (İstanbul Ünivi, Sch İşletme, KASIM 2023)This study investigates negative past experiences, poor relationship quality, and the impact of rumor on brand hate. The sample of the study consists of fast-food customers in Turkey. Out of the non-probability sampling ... -
Effect of perception of COVID-19 and nonpharmaceutical intervention on desire and behavioral intention in touristic travels in Turkey
Kement, Uzeyir; Cavusoglu, Sinan; Demirag, Bulent; Durmaz, Yakup; Bukey, Aziz (EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, DEC 2020)Purpose - This study analyzes the desires and behavioral intentions of tourists within the scope of perception of COVID-19 and nonpharmaceutical intervention during the COVID-19 pandemic. Design/methodology/approach - ... -
The effect of safety climate in workplaces on productive organizational energy of employees: a research in textile industry
Tasdemir, Derya Cevik; Akin, Gufte Caner; Durmaz, Yakup (EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, MAY 2023)PurposeThe aim of this study is to reveal the effects of "safety climate" on "productive organizational energy", based on the idea that higher energy and productivity will be seen in employees with the improved safety ... -
The effects of environmental value and ecological worldview on eco-recreative attitude: an application in Turkey
Kement, Uzeyir; Cavusoglu, Sinan; Calik, Ismail; Durmaz, Yakup (ESCOLA SUPERIOR GESTAO, 2023)This study aims to investigate the effects of environmental value and ecological worldview on eco-recreative attitudes. In recent years, human-related pollution has seriously increased. Therefore, it is critical to explain ... -
The evaluation of the effects of the COVID-19 pandemic on the Turkish manufacturing sector using AHP-TOPSIS methods
Özgüner, Zeynep; Özgüner, Mert; Durmaz, Yakup (Emerald Publishing, 2022)Purpose: The purpose of this study is to evaluate the effects of COVID-19 on the Turkish manufacturing sector by using analytical hierarchy process (AHP) and Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution ... -
The Impact of Perceptions of Social Media Advertisements on Advertising Value, Brand Awareness and Brand Associations: Research on Generation Y Instagram Users
Efendioğlu, İbrahim Halil; Durmaz, Yakup (Transnational Press London Ltd, 2022)The aim of this paper is to examine how consumer perceptions of social media advertisements affect advertising value and brand awareness. With a rapid increase in the number of social media users over the last ten years, ... -
KOBİ'lerin dijital pazarlama araçlarından sosyal medya kullanımının yenilikçi rekabet yaklaşımı üzerindeki etkisinde bilgi güvenliği farkındalığının aracılık rolü
Yoldaş, Adnan (Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) şehirlerin, bölgelerin ve ülkelerin kalkınmasında ve istihdam yaratmasında kritik öneme sahiptir. Günümüz teknolojilerinden dijital pazarlama araçları ve ağ teknolojisi, uzun mesafeli ... -
KURUMSALLAŞMANIN MARKALAŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE DİYARBAKIR MERKEZİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI
Durmaz, Yakup; Açıkgöz, Ali (2019)Bu çalışmada, kurumsallaşma ve markalaşma arasındaki ilişki incelenmiştir.Çalışma Diyarbakır’da yapılmıştır. Diyarbakır’da faaliyet yürüten ve çoğunluğu10 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan 25 işletme seçilmiş ve bunlardan ... -
Marka Özgünlüğünün Marka İmajı ve Marka Tercihindeki İlişkisinde Marka Güveninin Aracılık Rolü
Dağ, Kazım; Durmaz, Yakup (ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2020)Araştırmanın amacı, günümüz finansal krizlerinde ayakta kalmayı sağlayacak bir unsur olan markaözgünlüğünün; marka imajına ve marka tercihine olan etkisinin tespit edilmesi, ayrıca marka güveninin, marka imajı ve marka ... -
MARKA ÖZGÜNLÜĞÜNÜN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: CEP TELEFONU MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAİTIRMA
Durmaz, Yakup; Dağ, Kazım (2018)Bu çalışmanın amacı, marka özgünlüğü ve alt boyutları olan süreklilik, orijinallik, özgünlük ve doğallığınincelenmesi ve marka özgünlüğünün tüketicilerin marka sadakati üzerindeki etkilerini ortaya koyarak tüketicitercihlerini ... -
The mediating role of destination satisfaction between the perception of gastronomy tourism and consumer behavior during COVID-19
Durmaz, Yakup; Cayiragasi, Filiz; Copuroglu, Filiz (ELSEVIER, JUN 2022)This study aims to examine how covid-19 affect consumer behaviors within gastronomy tourism and the mediating role of destination satisfaction in this relationship. The research data was collected from 812 con -sumers ... -
The mediating role of environmental knowledge in the effect of environmentally sensitive thoughts and behaviors on business performance: practice in turkey
Durmaz, Yakup; Fidanog, Ahmet (Elsevıer Scı Ltd, OCT 10 202)This research aims to investigate the mediating effect of environmental knowledge level on the effect of environmentally sensitive thoughts and behaviors on business performance. In the globalizing world, manufacturing ... -
The mediating role of organizational commitment in the relationship between internal marketing and job performance: Application in Turkiye
Mustafa Paksoy H.; Durmaz, Yakup; Dilek Özbezek B.; Çopuroğlu, Filiz (University of Economics in Katowice, 1 January )Aim/purpose - The study aims to investigate the role of organizational commitment as a mediator between internal marketing and job performance. Design/methodology/approach - For this purpose, data were collected from 239 ...