Browsing by Author "Gürkan, Burcu"
Now showing items 1-12 of 12
-
Adaptation of scientific reasoning scale into Turkish and examination of its psychometric properties
Kaygısız, Gülfem Muşlu; Gürkan, Burcu; Akbaş, Ufuk (Edam, 2018-06)In this study, it is aimed to adapt the Scientific Reasoning Scale (SRS) into Turkish. The translated form has been provided to the students enrolled at different levels together with a form in which they were requested ... -
Design and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programme
Sönmez, Görsev; Gürkan, Burcu; Aksoy, Nuri Can (Araştırmacı Çocuk Merkezi, 2021)IBEC program is an international certificate program aiming at educating in-service teachersto be IB teachers by offering them opportunities to improve the quality of their classroom teaching,increase their access to ... -
The effects of teaching strategies, methods and techniques on creative thinking: A meta-analysis study
Dolapçıoğlu, Sevda; Gürkan, Burcu (Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, 2020)This study aims to unify the effect size of experimental studies that werecarried out to determine the effect of teaching strategies, methods andtechniques on creative thinking skills, and to find out whether this effect ... -
Examination of secondary school teachers' opinions regarding interdisciplinary teaching | [Ortaokul öğretmenlerinin disiplinler arasi öğretim uygulamalarina ilişkin görüşlerinin incelenmesi]
Gürkan, Burcu (Pegem Akademi Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri, 2018)This research is a qualitative study that examines the practices of teachers of science, mathematics, Turkish and social studies regarding interdisciplinary teaching approach. Participants in the study consisted of 35 ... -
An Investigation of Pre-Service and In-Service Teachers’ Perceptions of Teacher Quality in Turkey
Sönmez-Boran, Görsev; Gürkan, Burcu; Aksoy, Nuri Can (Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Present study investigates the senior-level Turkish pre-service and inserviceteachers’ perceptions of teacher quality with a descriptive survey method.Data for this study were gathered through Teacher Quality Survey (TQS) ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Disiplinler Arası Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının Değerlendirilmesi
Gürkan, Burcu; Aksoy, Nuri Can; Erbağcı, Nurgül (Marmara Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin disiplinler arası kavramlara (tasarruf, yön ve iklim) yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Tarama modeliyle desenlenen bu araştırmanın verileri ... -
Ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Olayların Uygulanmasına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Deneyimleri
Gürkan, Burcu; Kanatlı-Öztürk, Fikriye; Kumru, Selcen (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2020)Araştırmanın amacı ortaokul sosyal bilgiler dersinde güncel olayların uygulanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci deneyimlerini değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. ... -
Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
Gürkan, Burcu; Özbay, Yaşar; Küçükerdoğan, Bülent Bahri; Kelleci, Özge; Uygun, Neşe; Metin, Şermin; Aksoy, Nuri Can; Muşlu-Kaygısız, Gülfem; Üzümcü, Özlem (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)Bu projenin amacı, pandemi süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan egitim derslerinin mizah unsurları açısından incelenmesi ve mizahla zenginlestirilmis ögretim videolarını içeren e-içeriklerin olusturulmasıdır. Ayrıca, ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Yaratıcılık Öğretim Etkinlikleriyle Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
Gürkan, Burcu; Dolapçıoğlu, Sevda (Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2020)Bu araştırma Sosyal Bilgiler dersinde estetik yaratıcılıkuygulamalarının öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerineetkisinin incelendiği nitel bir araştırmadır. Araştırma, nitelaraştırma yöntemlerinden durum çalışmasına ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Eğitim Programı, Öğretim, Öğretimi Planlama Ve Öğretimi Değerlendirme” Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapıları
Gürkan, Burcu (Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitim programı, öğretim, öğretimi planlama ve öğretimi değerlendirme kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarının ortaya çıkartılmasıdır. Bu genel amaç doğrultusunda, ... -
Transdisciplinary integrated curriculum: An analysis of teacher experiences through a design model within the framework of IB-PYP
Gürkan, Burcu (Ozgen Korkmaz, January 20)The purpose of the study is to examine the positive and negative experiences of teachers through a model in the process of designing a transdisciplinary integrated curriculum within the framework of IB-PYP. The design of ... -
Zamanın ve Mesafenin Ötesinde Öğrenme Çabası: Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Eğitim Sisteminin CIPP Modeli Açısından Katılımcı Odaklı Değerlendirilmesi
Gürkan, Burcu (ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ, 2020)Bu araştırmada eş zamanlı (senkronize) sürdürülen bir sınıf öğretmenliği uzaktan eğitim sistemininöğrenme sürecine etkisinin CIPP modeline göre katılımcı odaklı değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yaklaşımlarından ...