Browsing by Author "Kargın, Tevhide"
Now showing items 1-7 of 7
-
ANASINIFI ÇOCUKLARINA YÖNELİK ERKEN MATEMATİK BECERİLERİ DEĞERLENDİRME ARACI (MATBED): GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Dalga, Abuzer; Güldenoğlu, İsa Birkan; Kargın, Tevhide (Milli Eğitim Bakanlığı, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çocuklarına yönelik bir erkenmatematik becerileri değerlendirme aracının (MATBED) geliştirilmesive geçerlik ve güvenirliğinin test edilmesidir. Araştırmada Ankaraİlinde 60-72 ay çocuklarının ... -
The Comparison of the Morphological and Syntactic Awareness Skills of Deaf and Hard of Hearing Students Regarding Agreement and Tense Categories that Exist in Verbs in Reading Activities with those of Students Without Hearing Disabilities
Işıkdoğan Uğurlu, Necla; Kargın, Tevhide; Aydın, Özgür (Springer, 2019)The difficulties in learning skills that deaf and hard of hearing students encounter stem from morphology and syntactic morphology (morpho-syntax) and it is clear that there are limited studies related to these. In this ... -
Examination of the reading comprehension skills of good and poor readers in the dimension of reading components developed by a reading skills assessment tool
Alatlı, Reşat; Güldenoğlu, İsa Birkan; Kargın, Tevhide; Gengeç,Hilal (Turkish Education Association, 2022)The aim of this study is to develop a Reading Skills Assessment Tool (RSAT) for 2nd, 4th, 6th and 8th grade readers and to assess if there is a significant difference between the decoding and fluent reading skills of good ... -
Examining the Morphological Awareness of Deaf Turkish Readers
Laçin, Emre; Güldenoğlu, Birkan; Kargın, Tevhide (Halil İbrahim AKYÜZ, 2018)The purpose of this study was to comparatively examine the morphological awareness skills of Turkish deaf and normal hearing readers. The study group consisted of 112 students (53 were deaf students and 59 were students ... -
Morfolojik Farkındalık Becerilerinin Okuma Sürecindeki Rolünün Gelişimsel Bakış Açısıyla İncelenmesi: İşiten ve İşitme Engelli Okuyuculardan Bulgular
Bu araştırma, işiten ve işitme engelli öğrencilerin morfolojik farkındalık becerilerinin okuma sürecindeki rolünü gelişimsel bakış açısıyla incelemeyi amaçlayan nedensel karşılaştırmalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya, ... -
Serebral Palsili Öğrenciler İçin Düzenlenmiş Bir Okulda Gerçekleştirilen Kaynaştırma Modeline İlişkin Paydaş Görüşleri
Yazıcıoğlu, Tansel; Kargın, Tevhide (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Çoğunlukla tam zamanlı olarak yapılan kaynaştırma eğitimi ülkemizde 1983 yılından beri uygulanmaktadır. O tarihten günümüze kaynaştırma eğitimi uygulamalarının arttığı ancak kaynaştırma eğitimi modeli girişimlerinin sınırlı ... -
Sesbilgisel Farkındalık Becerilerini Desteklemeye Yönelik SESFAR Müdahale Programının Etkililiğinin İncelenmesi
Akdal, Deniz; Kargın, Tevhide (Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Bu araştırmada sesbilgisel farkındalık becerilerine yönelik geliştirilen SESFAR müdahale programının, zayıf sesbilgisel farkındalık becerilerine sahip olan 5 yaş grubu çocukları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. ...