Browsing by Author "Toker, Merih"
Now showing items 1-5 of 5
-
4-6 yaş tipik gelişim gösteren ve Otizm Spektrum Bozukluğuna sahip olan çocuklarda zihin kuramı, yönetici işlevler ve dil ilişkisi
Toker, Merih (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2022)4-6 yaş tipik gelişim gösteren (TGG) ve Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda zihin kuramı (ZK), yönetici işlevler (Yİ) ve dil ilişkisinin ve bu değişkenlerin aracı etkisinin incelenmesi amaçlanan bu araştırma ... -
Determination of Family Needs of Mothers of Children with Down Syndrome and Their Opinions Regarding Sense of Social Support
Toker, Merih; Basgul, S. Senem; Ozaydin, Latife (ANKARA UNIV, FAC EDUCATIONAL SCIENCES, 2019)The aim of this study is to determine the family needs of mothers of children with Down-Syndrome and their opinions regarding sense of social support. Research participants are 20 mothers residing in Gaziantep city and ... -
Down sendromlu çocuğa sahip annelerin aile gereksinimlerinin belirlenmesi ve sosyal destek algılarına yönelik görüşleri
Toker, Merih (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı, down sendromlu çocuğu olan annelerin aile gereksinimlerinin incelenmesi ve sosyal destek algıları hakkındaki görüşleri belirlemektir. Araştırmaya Gaziantep ve İstanbul illerinden araştırmaya gönüllü ... -
The process of how mothers with down's syndrome children learn about the diagnosis: A qualitative research
Basgul, Saziye Senem; Mutlu, Duygu; Alanay, Yasemin; Toker, Merih (BAYRAKOL MEDICAL PUBLISHER, JAN 2020)Aim: Healthcare providers have an important role in notifying mothers about their children's handicap, in other words, the bad news. The mothers' acceptance of the newborns, adapting to the process and the family dynamics ... -
The ımportance of morphological knowledge in the reading comprehension difficulties in a highly agglutinative language: Evidence from poor comprehenders
Kargin, Tevhide; Guldenoglu, Birkan; Gengec, Hilal; Toker, Merih (Springer, 2022)This study examined the importance of morphological knowledge in the reading comprehension difficulties of poor comprehenders reading in a highly agglutinative language, Turkish. Participants were 56 students recruited ...