Search
Now showing items 1-10 of 15
Öfke Düzeyi İle Örgütsel Bağlılık Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2014)
Araştırmanın amacı, İstanbul ili Esenler ilçesinde bulunan ilk, orta ve lise düzeyindeki okullarda görev yapan öğretmenlerde ortaya çıkan öfke düzeyi ile örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. ...
Anadolu Lisesi Öğretmenlerinin Örgütsel Güven Düzeyleri İle İşe Bağlılıkları Arasındaki İlişki
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2013)
Örgütlerin var olması ve varlığını devam ettirmesi için birtakım önlemler alınması
gerekmektedir. Çünkü çalışanların örgütlerine güvenleri ve bağlılıkları zaman zaman
değişebilmektedir.
Okullarda güven duygusunun ...
Okul Paydaşlarının Görüşlerine Göre Etkili Okul Geliştirme
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015)
Bu çalışmanın amacı, okul paydaşlarının görüşlerine dayanılarak etkili okulu tanımlamak ve etkili okulu geliştirmede yapılması gerekenleri ortaya koymaktır. Eğitimin ve öğretimin faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülebilmesi ...
Demografik Faktörlerin İş Tatmini Üzerine Etkisi: Ortaokul Öğretmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması (Gaziantep İli Nizip İlçesi)
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2016)
İş tatmini bugün üzerinde önemle durulan konulardan birisidir ve kısaca “çalışanların yapmış olduğu işlerinden duydukları mutluluk” olarak ifade edilmektedir. Bireysel ve örgütsel faktörler olarak gruplandırılan çeşitli ...
Ortaokul Öğretmenlerinin Empatik Eğilim Düzeyinin Belirlenmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2013)
Öğretmenlik mesleği diğer bazı mesleklerle kıyaslandığında, daha fazla empatik duygunun yer aldığı bir meslek grubu olarak görülmektedir. Çünkü öğretmenlerin en önemli rollerinden birisi belki de en önemlisi, öğrencilerle ...
Pre- and in-Service Foreign Language Teachers’ Perceptions of Effective Teaching
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2018)
The field of foreign language teaching and learning has been experiencing a shift of paradigm; from traditional to more communicative and student-centered pedagogy. However, how these changes are represented in the minds ...
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
(Bekir Kocadaş, 2018)
Özel gereksinimli öğrencilerin, eğitsel değerlendirme sürecinde bir takımyasal düzenlemeler bulunmaktadır. Öğretmenlerin, öğrencilerin bireyselgereksinimlerine uygun bir eğitim ortamı oluşturmaları için performansbelirlemede, ...
BİRLİKTE ÖĞRETİM YAKLAŞIMI: ALTI FARKLI ÖĞRETİM MODELİ
(EGİTİM-BİR-SEN, 2018)
Öğretmenlerin sahip oldukları mesleki yeterlikler ve beceriler, öğretim sürecinin niteliğiile öğrencilerin başarısı üzerinde etkili olduğundan, bu becerilerinin desteklenmesi birgerekliliktir. Derleme makale niteliğindeki ...
An Investigation of Pre-Service and In-Service Teachers’ Perceptions of Teacher Quality in Turkey
(Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Present study investigates the senior-level Turkish pre-service and inserviceteachers’ perceptions of teacher quality with a descriptive survey method.Data for this study were gathered through Teacher Quality Survey (TQS) ...
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN ÖZEL ALAN YETERLİK VE ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2019)
Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin özel alan yeterlik ve öz yeterlikdüzeylerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel tekniklerin birlikte yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. İki ...