• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • HKU Tezler
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • HKU Tezler
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Çerçevesinde Performans Yönetimi Değerlendirmesi

Thumbnail

View/Open

Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Çerçevesinde Performans Yönetimi Değerlendirmesi.pdf (1.547Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2014

Author

Şen, Nuray

Metadata

Show full item record

Citation

Şen, N. (2014). Yeni kamu yönetimi anlayışı çerçevesinde performans yönetimi değerlendirmesi. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-122

Abstract

Çalışma giriş dışında altı ana bölümden oluşmaktadır ve çalışmanın ilk iki bölümü tarihsel ve kuramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümü “Geleneksel Kamu Yönetimi Anlayışı” başlığı altında düzenlenmiştir. Bu bölümde ilk önce kamu yönetimi kavramının anlamı, kapsamı ve dayandığı temel ilkelere yer verilmiştir. Daha sonra, geleneksel kamu yönetimi anlayışının teorik arka planı açıklanmaya çalışılmıştır. Bölümün sonunda ise geleneksel kamu yönetimi anlayışının özellikleri ve bu anlayışa yönelik eleştirilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise yeni kamu yönetimi anlayışının kapsamı ve temel dayanakları ele alınmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölüm, “Performans ve Performans Yönetimi” başlığı altında düzenlenmiştir. Bu bölümde ilk önce “performans” kavramının neleri ifade ettiğine ve bu anlayışı ortaya çıkaran sebeplere değinilmiş daha sonra bu anlayış paralelinde yapılan kamu reformlarının ortak özellikleri aynı başlık altında incelenmiştir. Bu bağlamda yeni kamu yönetimi anlayışı paralelinde; karar alma sürecinde katılımcı yaklaşım, müşteri odaklı yönetim anlayışı, alternatif hizmet sunum yöntemleri ve insan kaynakları yönetimini esas alan kamu hizmeti sunum sürecine, esnek örgütlenme modeline, saydamlık ve hesap verebilirlik kavramlarına, yetkilerin desantralize edilmesini öngören politikalara, stratejik planlama ve denetim süreçleri ile organlar arası ilişkiler konularına yönelik yeni yaklaşımlara yer verilmiştir. Yine aynı şekilde beşinci bölümde, performans değerlendirme kavramı ve kapsamı incelenmiş, performans değerlendirmenin tekniği, süreci, amaçları ve kriterleri üzerinde durulmuştur. Altıncı bölümde yeni kamu yönetimi anlayışı çerçevesinde yeniden değerlendirilen performans kavramı ve özellikleri ile performans yönetimi ve performansın değerlendirmesi üzerinde durularak bunun yeni kamu yönetimi yaklaşımına etkilerine değinilmiştir. Bu çerçevede performansın yeni kamu yönetimi anlayışı açısından yararları, sınırlılıkları, denetimi, kriterleri ve yönetim süreçleri ile performans değerlendirmenin tekniği, düzeni ve amaçları üzerinde durulmuştur.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/1075

Collections

  • Yüksek Lisans Tezi [457]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi göstergeleri ve firma performansı üzerine etkileri 

    Veysel, Oral (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018)
    Müşteri taleplerinin ve pazar dinamiklerinin sürekli değişen yapısının firmalar arası rekabetin de şeklinin değiştiği günümüz ortamında rekabet kavramı firmalar arasında olmaktan çıkmış, firmaların içinde bulundukları ...
  • Yöneticilerin e-insan kaynakları yönetimi uygulamalarından duyduğu memnuniyet 

    Dülek, Mehmed Eyyüp (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018)
    Bu çalışmanın amacı yöneticilerin e-insan kaynakları yönetimi uygulamalarından duyduğu memnuniyeti araştırmaktır. Bu amaçla Türkiye’nin önde gelen, 100’den fazla çalışanı olan 24 şirketin 143 üst düzey yönetici ve bunların ...
  • İlköğretim Matematik Öğretmelerinin Sınıf Yönetimi Öz-Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi (Diyarbakır İli Örneği) 

    Topdemir, Selçuk (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2013)
    Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerini sınıf yönetimi öz-yeterlik algılarını belirlemeye yöneliktir. Matematik öğretmenlerinin sınıf yönetimi öz-yeterlik algılarını belirlemek amacıyla araştırmacı ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: