• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • HKU Tezler
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • HKU Tezler
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Demografik Faktörlerin İş Tatmini Üzerine Etkisi: Ortaokul Öğretmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması (Gaziantep İli Nizip İlçesi)

Thumbnail

View/Open

Demografik Faktörlerin İş Tatmini Üzerine Etkisi Ortaokul Öğretmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması (Gaziantep İli Nizip İlçesi).pdf (1.430Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2016

Author

Meral, Ümit

Metadata

Show full item record

Citation

Meral, Ü. (2016). Demografik faktörlerin iş tatmini üzerine etkisi: ortaokul öğretmenleri üzerine bir alan araştırması (gaziantep ili nizip ilçesi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-85

Abstract

İş tatmini bugün üzerinde önemle durulan konulardan birisidir ve kısaca “çalışanların yapmış olduğu işlerinden duydukları mutluluk” olarak ifade edilmektedir. Bireysel ve örgütsel faktörler olarak gruplandırılan çeşitli etkenler iş tatminini etkilemektedir. Bunun sonucunda da çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlıkları, başarıları ve verimlilikleri gibi çeşitli özellikleri etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı, Gaziantep ili Nizip ilçesindeki ortaokul öğretmenlerinin demografik özelliklerinin iş tatmini üzerindeki etkisini incelemektir. Gaziantep ili Nizip ilçesindeki 20 okulda 2015-2016 eğitim – öğretim yılında görev yapan toplam 462 ortaokul öğretmeni üzerinde araştırma yürütülmüştür. Sonuç olarak; katılımcıların iş tatmini içsel faktörleri ile ilgili görüşleri genel olarak “memnunum”, dışsal faktörleri ve genel faktörleri ile ilgili görüşleri ise genel olarak “orta düzeyde memnunum” düzeyindedir. İçsel faktörlerin iş tatmini üzerindeki etkisimezun olunan fakülte ve Gaziantep’te yaşama süresine göre farklılaşmıştır. Dışsal faktörlerin etkisi cinsiyet, öğrenim durumu, çalışılan okuldaki öğretmen sayısı, Gaziantep’te yaşama süresi ve ebeveynlerle birlikte yaşama durumuna göre farklılaşmıştır. Genel faktörlerin etkisinin farklılaştığı özellikler ise cinsiyet, medeni durum, eşin çalışması, mesleki kıdem, çalışılan okuldaki görev süresi, sahip olunan çocuk sayısı, Gaziantep’te yaşama süresi ve ebeveynlerle birlikte yaşama durumu şeklinde tespit edilmiştir.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/1205

Collections

  • Yüksek Lisans Tezi [457]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ:


DSpace 6.2.7

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.