MARKA ÖZGÜNLÜĞÜNÜN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: CEP TELEFONU MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAİTIRMA
Abstract
Bu çalışmanın amacı, marka özgünlüğü ve alt boyutları olan süreklilik, orijinallik, özgünlük ve doğallığınincelenmesi ve marka özgünlüğünün tüketicilerin marka sadakati üzerindeki etkilerini ortaya koyarak tüketicitercihlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Gaziantep ilinde yaşayan ve çalışmaya gönüllü katılan 400cep telefonu kullanıcısı oluşturmaktadır. Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle, anket tekniği kullanılarak eldeedilmiş olup SPSS 23 ve AMOS programları kullanılarak analiz edilmiştir. Cep telefonu markalarına yönelikolarak yapılan araştırmada, 400 tüketiciye ulaşılmış olup marka özgünlüğünün doğallık boyutu hariç diğerboyutlarının marka sadakatine olumlu katkıları olduğu ve tüketici davranışlarının özgün olarak algılananmarkalardan etkilendiği bulunmuştur. The aim of this study is to reveal consumer preferences by revealing the effects of brand identity and subdimensions,continuity, originality, authenticity and naturalness, and brand authenticity on consumers' brandloyalty. The universe of the research is composed of 400 mobile phone users living in Gaziantep and voluntarilyparticipating in the study. The data were obtained convenience sampling by using the survey technique andanalyzed by using SPSS 23 and AMOS programs. In the research conducted for mobile phone brands, it hasbeen found that 400 consumers have been reached and it has been found that brand authenticity positivelycontributes to brand loyalty of dimensions other than the naturalness dimension and consumer behavior isinfluenced by brands that are perceived as original.
Source
Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar DergisiVolume
10Issue
19URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBNU5ESTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.11782/1240