Türkiye’deki Yenidoğan Hemşirelerinin Profilleri ve Bireyselleştirilmiş Gelişimsel Bakıma Yönelik Uygulamaları
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Çağlar, SedaDur, Şadiye
Düzkaya, Duygu Sönmez
Özkan, Tuba Koç
Torun, Nazan
Çiğdem, Zerrin
Yıldız ,Gizem Kerimoğlu
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Araştırma, Türkiye’de Sağlık Bakanlığına bağlı kurumların Yenidoğan ünitelerinde görev yapan hemşirelerin profillerini ve bireyselleştirilmiş gelişimsel bakıma yönelik uygulamalarını belirlemek amacıyla gerçekleştirildi.Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki araştırmanın verileri OcakMayıs 2015 tarihleri arasında Türkiye’nin 79 ilindeki 2.965yenidoğan hemşiresinden anket formu aracılığıyla toplandı.Elde edilen verilerin analizinde yüzdelik, aritmetik ortalama,Pearson ki-kare ve varyans analizi (ANOVA) kullanıldı.Bulgular: Türkiye’deki yenidoğan hemşirelerin yaş ortalamalarının 31,846,60 yıl, %60,7’sinin çalışma deneyiminin 0-4yıl, %52,8’inin lisans mezunu, %83,6’sının bireyselleştirilmişgelişimsel bakım hakkında bilgi sahibi olduğu belirlendi.Hemşirelerin eğitim, sertifika programlarına katılım ve bireyselleştirilmiş gelişimsel bakım uygulama durumları arasındakifarkların bölgeler arasında istatistiksel olarak anlamlı olduğusaptandı (p0,001).Sonuç: Türkiye’deki yenidoğan hemşirelerinin bireyselleştirilmiş gelişimsel bakım yaklaşımı konusunda bilgi sahibi oldukları ancak uygulamaların halen yeterli düzeyde olmadığı,hemşirelerin eğitim durumları ve uyguladıkları yöntemlerinbölgeler arasında farklılıklar göstediği belirlendi. Objective: This study was conducted to determine profiles andinterventions related to individualized developmental care ofneonatal nurses in Neonatal Units of the Health Ministry inTurkey.Methods: The data of this descriptive study were collectedfrom 2965 neonatal nurses in Turkey’s 79 provinces betweenJanuary to May 2015 using questionnaire forms. Percentage,arithmetic mean, Pearson chi square and variance (ANOVA)were used in the analysis of the obtained data.Results: The mean age of neonatal nurses was 31.846.60years. While 60.7% of them had 0-4 years of work experience,and 52.8% of them had bachelor’s degree. Most (83.6’s%) ofthem had information about individualized developmentalcare. Statistically significant interregional differences werefound as for nurses’ participation in training, and certificateprograms and application of individualized developmentalcare (p0.001).Conclusion: It has been determined that neonatal nurses inTurkey have information on individualized developmental careapproach, but the practices were still not at an adequate level,and also the educational status of nurses and the methods theyapplied showed differences between the regions.
Source
Journal of Academic Research in NursingVolume
5Issue
2URI
https://dx.doi.org10.5222/jaren.2019.42104http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE1UWXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.11782/1247