Search
Now showing items 1-7 of 7
Autonomy and european language portfolio use among Turkish adolescents
(Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2012)
Bu çalışmanın amacı, Avrupa Dil Gelişim Dosyası (ADGD) kullanımı dikkate alındığında ergenlerin özerklik algılarının farklılaşıp farklılaşmadığını ve ADGD kullanımı ve özerklik gelişimlerinin İngilizce başarıları üzerindeki ...
Sınavlar Üzerine Düşünceler
(Kalem Vakfı Okulları, 2016)
Bu yazı, eğitimde sınav olgusunu Türk Eğitim Sistemi özelinde ve üç
soru bağlamında eleştirel bir yaklaşımla incelemeyi amaçlamaktadır. Yazıda
ilk olarak sınavların neden var oldukları tartışılmaya çalışılmıştır. Daha ...
Adaptation Of Change Tendencies Scale For Teachers
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2017)
Eğitim alanındaki yeniliklere paralel olarak öğretmenlerden sıklıkla kullandıkları yöntemleri değiştirmeleri beklenmektedir. Ancak değişim sancılı bir süreçtir. Öğretmenlerin değişime yönelik eğilimlerini belirleyebilecek ...
Göz İzleme Temelli ve Ebeveyn Aracılı Ortak Dikkat Becerileri Erken Müdahale Programının OSB’li Çocukların Sosyal İletişim Becerileri Üzerine Etkisi
(TÜBİTAK, 15.10.2018)
Bu araştırma projesinin birinci temel amacı OSB tanısı almış çocukların göz izleme becerini inceleyerek OSB li çocuklarda gözlemlenen sıra dışı göz izleme örüntülerini saptamak ve OSB li çocukların ortak dikkat becerilerini ...
ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARA YÖNELİK POZİTİF GENÇ GELİŞİMİ TEMELLİ YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ
(TÜBİTAK, 2018)
Bu çalışma, üstün yetenekli çocukların yaşam becerilerinin geliştirilmesine yönelik pozitif genç gelişimine dayalı bir eğitim programının hazırlanması ve etkililiğinin test edilmesi amacıyla yapılmıştır. İlk aşamada Gaziantep ...
Travmadan Yılmazlığa: Covid 19 Sürecinde Hemşire Ebeveynlerin Hastane ve Aile Yaşamında Denge Arayışları
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)
Projenin temel amacı Covid-19 sürecinde hemsirelerin is-yasam dengesi kurma süreçlerini incelemek ve bu dengenin kurulmasına yönelik politika önerileri gelistirmektir. Proje bu kapsamda iki asamadan olusmaktadır. Ilk asama ...
Çoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Sınav Sisteminin Geliştirilmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)
Bu projenin amacı, çevrimiçi ortamda gerçeklestirilen gözetimsiz sınavlarda yaygın bir sekilde kullanılan çoktan seçmeli testler için test güvenligini arttıran ve kısmi puanlamanın yapılmasını saglayan bir sınav sisteminin ...