Özel Eğitim Bölümü
Recent Submissions
-
Erken çocukluk döneminde özel gereksinime yönelik değerlendirme ve tanılama sürecine ilişkin yürütülmüş araştırmaların incelenmesi
(2023)Erken çocukluk dönemi çocukların gelecekteki yaşantılarında büyük bir rol oynadığı yadsınamaz bir gerçektir. Özellikle özel gereksinimli çocukların bu dönemde desteklenmelerinin gelecekteki yaşantılarını kaliteli ve bağımsız ... -
A meta-analysis of applied behavior analysis-based ınterventions for ındividuals with autism spectrum disorders (asd) in Turkey
(Springer, 2024)Interventions based on the principles of applied behavior analysis (ABA) have been determined to be evidenced-based practices and are widely used with individuals with autism spectrum disorders (ASD) across the world. ... -
Kaynaştırma ortamındaki işitme engelli öğrencilerin sözcükleri anlamsal işlemleme becerilerinin işiten okuyucularla karşılaştırılması
(2017)Bu araştırma, işiten, koklear implantlı ve işitme cihazı kullanan işitme engelli öğrencilerin sözcükleri anlamsal olarak işlemleme performanslarını karşılaştırılmalı olarak incelemeyi amaçlayan nedensel karşılaştırılmalı ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda taklit türlerinin oyun karmaşıklığı ve sözcük dağarcığı ile ilişkileri
(2018)Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda taklit ve sembolik oyun becerilerinde güçlükler, sözel dil gelişiminde ise yaşam boyu süren bozukluklar görülmektedir. Araştırmalar OSB olan çocukların taklit, sembolik oyun ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için erken sosyal iletişim ve etkileşim ölçeği (esie) geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2019)Sözel olmayan sosyal iletişim ve etkileşim becerilerinde yaşanan güçlükler, otizm spektrum bozukluğunun (OSB) tanı ölçütlerinden ve ayırt edici özelliklerinden biridir. Bu çalışmada, sözel olmayan sosyal iletişim ve etkileşim ... -
Kaynaştırma uygulamalarında öğretmen yardımcısının görevlerine ilişkin paydaş görüşleri: Karma yöntem çalışması
(2020)Genel eğitim sınıflarında özel gereksinimli çocukların adil ve eşit eğitim fırsatlarından yararlanması için öğretmenyardımcılarına ihtiyaç vardır. Çalışmanın amacı, kaynaştırma sınıflarında çalışan öğretmen yardımcısınıngörevleri ... -
4 – 6 Yaş grubu çocuklar için sözcük derinliği testinin geliştirilmesi
(2020)Bu çalışmada semantik bilginin derinlik boyutunu değerlendiren Sözcük Derinliği Testi’nin (SDT) geliştirilmesi ve 4 – 6 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren çocuklarda sözcük derinliği performansının incelenmesi ... -
İşitme kayıplı öğrencilerin morfolojik bilgi ve becerilerinin gelişimsel olarak incelenmesi
(2021)Bu araştırmanın amacı, işitme kayıplı öğrencilerin morfolojik bilgi ve becerilerinin farklı okuma düzeylerinde (sözcük/cümle/ paragraf düzeylerinde) gelişimsel bir bakış açısıyla işiten akranlarıyla karşılaştırmalı olarak ... -
Özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine ve spora yönelik tutumlarının incelenmesi
(2021)Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmen adaylarının spora ve zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutumlarının betimlenmesidir. Araştırmaya Ankara, Nevşehir Hacı Bektaş Veli, Adnan Menderes, ... -
Özel gereksinimli çocukları olan sağlık çalışanı annelerin covid-19 salgın süreci deneyimleri
(2021)Erken çocukluk döneminde çocuklar, sıklıkla onların bakımından sorumlu birinci kişiler olan ebeveynleriyle vakit geçirmektedir. Çocuklarının gelişimlerini desteklemede bir takım roller alan ebeveynlerin süreçteki ... -
Bireysel çeşitliliğin var olduğu, eşitlikçi ve kapsayıcı stem topluluğu inşa etmek: özel gereksinimli küçük çocuklarda stem öğrenimini desteklemek
(2022)Son 20 yılda eğitim alanında yapılan reformlar ile bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (Science, Technology, Engineering, and Mathematics, [STEM]) eğitimi alanlarındaki çalışmaların desteklenmesi önemli bir ivme ... -
Investigation of the relationship between semantic ınformation and verbal working memory in children with typical developing, down syndrome and autism spectrum disorder
(2022)The aim of this study is to investigate the relationship between semantic knowledge and verbal working memory (VWM) in children with typical development (TD), Down syndrome (DS) and autism spectrum disorder (ASD).Descriptive ... -
The experiences of mothers of children with autism spectrum disorder in searching for balance between work and family life
(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2022)It is undeniable that mothers primarily undertake the daily life needs, care, and education processes of their children with autism spectrum disorder (ASD). Working mothers fulfill their children's responsibilities as well ... -
A meta-analysis of science education studies for students with intellectual and developmental disabilities (IDD)
(SPRINGER/PLENUM PUBLISHERS, FEB 2023)Teaching science education has remained limited for students with intellectual and developmental disabilities (IDD), which, in turn, has resulted in an ongoing discrepancy between these students and their typically developing ... -
Engagement between parents and toddlers with autism: a qualitative multiple-case study
(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2023)This qualitative multiple-case study comprehensively examined the circumstances that supported and hindered social engagement in the three toddlers with autism when they interacted with their mothers. Directive actions of ... -
Examination of the reading comprehension skills of good and poor readers in the dimension of reading components developed by a reading skills assessment tool
(Turkish Education Association, 2022)The aim of this study is to develop a Reading Skills Assessment Tool (RSAT) for 2nd, 4th, 6th and 8th grade readers and to assess if there is a significant difference between the decoding and fluent reading skills of good ... -
The ımportance of morphological knowledge in the reading comprehension difficulties in a highly agglutinative language: Evidence from poor comprehenders
(Springer, 2022)This study examined the importance of morphological knowledge in the reading comprehension difficulties of poor comprehenders reading in a highly agglutinative language, Turkish. Participants were 56 students recruited ... -
COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri
(Bülent Ecevit Üniversitesi (Önceden Zonguldak Karaelmas Üniversitesi), 2022)COVID-19 salgını nedeniyle birçok ülkede okulların kapatılmasıyla birlikte yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı 23 Mart 2020 tarihinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden genel eğitime devam ... -
Kovid-19 Salgını Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukları Olan Ebeveynlerin İhtiyaçları
(Kalem Vakfı Okulları, 2022)Bu çalışma Gaziantep ilinde karantina günlerini 2-20 yaş arasındaki özel gereksinimli çocuklarıyla birlikte evlerinde geçiren ebeveynlerin ihtiyaçlarını ve sunulan hizmetler hakkındaki görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. ... -
ATTITUDES OF HIGHER EDUCATION STUDENTS ABOUT THE USE OF DISTANCE EDUCATION ENVIRONMENTS DURING THE COVID-19 OUTBREAK PROCESS
(Prof. Dr. Murat SUNKAR, 2022)The aim of this research is to examine the attitudes of students studying in undergraduate departments of universities towards the use of distance education environments due to the COVID-19 epidemic detected in the city ...