• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Yayıncı Sürümü - Tez (2.259Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Dinçer, Gülce Nur

Metadata

Show full item record

Citation

Dinçer, G. N. (2019). 6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-76

Abstract

Bu araştırmada, “6 Yaş Çocuklarında Bağlanma Figürleriyle Kurulan Bağlanma Stilleri ve Oyun Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” amaçlanmıştır. Araştırmanın uygulaması; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Fatih ilçesinde ilkokul 1.sınıfa başlamış 6 yaşındaki öğrenciler,veliler ve öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma random örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 90 öğrenci ve velileriyle yapılmıştır. Araştırma kapsamında; katılımcıların bağlanma düzeylerini ölçmek için “Tamamlanmamış Bebek Ailesi Hikayeleri Ölçeği”, oyun becerilerini ölçmek için ”Oyun Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” ve katılımcıların demografik bilgilerini almak amacıyla “Veli Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan 6 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile oyun becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Güvenli bağlanma düzeyi arttıkça oyun becerisinin arttığı kaçınmacı ve olumsuz bağlanma düzeyi arttıkça oyun becerisinin düştüğü tespit edilmiştir.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/1847

Collections

  • Yüksek Lisans Tezi [205]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Romantik İlişkilerde Bağlanma Stilleri, Romantik Kıskançlık Ve İlişki Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

    Sümer, Sariye (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2017)
    Bu araştırma romantik ilişkilerde bağlanma stilleri, romantik kıskançlık ve ilişki doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Çalışma grubunu Şanlıurfa ilinde yaşayan, 18-61 yaş arası (X=28.73) romantik ...
  • Evli Kadınlarda Evlilik Doyumu, Yetişkin Bağlanma Stilleri Ve Depresyon Düzeyinin İlişkisinin İncelenmesi 

    Öztahtacı, Deniz (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2017)
    Bu araştırmada, evlilik ilişkisinde bireylerin evlilikten doyum almasına etki ettiği düşünülen yetişkin bağlanma stilleri ile kişilerin depresyon düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Katılımcılara, İlişki Ölçeği ...
  • Okula bağlanma ile öğretmenden algılanan özerklik desteği ilişkisinde motivasyonun aracı rolü 

    Ayaz, Ayşe (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018)
    Bu araştırmanın genel amacı öğretmenden algılanan özerklik desteği ve okula bağlanma arasındaki doğrudan ilişkiyi ve motivasyon aracılıyla oluşacak dolaylı ilişkiyi test etmektir. Bunun yanında okula bağlanmanın, cinsiyet ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: