6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Citation
Dinçer, G. N. (2019). 6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-76Abstract
Bu araştırmada, “6 Yaş Çocuklarında Bağlanma Figürleriyle Kurulan Bağlanma Stilleri
ve Oyun Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” amaçlanmıştır. Araştırmanın
uygulaması; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Fatih ilçesinde ilkokul 1.sınıfa
başlamış 6 yaşındaki öğrenciler,veliler ve öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma random
örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 90 öğrenci ve velileriyle yapılmıştır.
Araştırma kapsamında; katılımcıların bağlanma düzeylerini ölçmek için
“Tamamlanmamış Bebek Ailesi Hikayeleri Ölçeği”, oyun becerilerini ölçmek için ”Oyun
Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” ve katılımcıların demografik bilgilerini almak amacıyla
“Veli Formu” kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan 6 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile oyun
becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Güvenli bağlanma düzeyi arttıkça
oyun becerisinin arttığı kaçınmacı ve olumsuz bağlanma düzeyi arttıkça oyun becerisinin
düştüğü tespit edilmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezi [205]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Romantik İlişkilerde Bağlanma Stilleri, Romantik Kıskançlık Ve İlişki Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Sümer, Sariye (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2017)Bu araştırma romantik ilişkilerde bağlanma stilleri, romantik kıskançlık ve ilişki doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Çalışma grubunu Şanlıurfa ilinde yaşayan, 18-61 yaş arası (X=28.73) romantik ... -
Evli Kadınlarda Evlilik Doyumu, Yetişkin Bağlanma Stilleri Ve Depresyon Düzeyinin İlişkisinin İncelenmesi
Öztahtacı, Deniz (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, evlilik ilişkisinde bireylerin evlilikten doyum almasına etki ettiği düşünülen yetişkin bağlanma stilleri ile kişilerin depresyon düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Katılımcılara, İlişki Ölçeği ... -
Okula bağlanma ile öğretmenden algılanan özerklik desteği ilişkisinde motivasyonun aracı rolü
Ayaz, Ayşe (Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın genel amacı öğretmenden algılanan özerklik desteği ve okula bağlanma arasındaki doğrudan ilişkiyi ve motivasyon aracılıyla oluşacak dolaylı ilişkiyi test etmektir. Bunun yanında okula bağlanmanın, cinsiyet ...