Bankacılık sektöründe çalışanların duygusal zekâ seviyelerinin iş performansı üzerindeki etkisi: Gaziantep İli örneği
Künye
Payasoğlu, N. (2019). Bankacılık sektöründe çalışanların duygusal zekâ seviyelerinin iş performansı üzerindeki etkisi: Gaziantep İli örneği. Hasan Kalyoncu Üniversitesi. 1-132Özet
Geride bırakılan çeyrek asırlık süreç içerisinde farklı alanlarda gelişim gösteren iş dünyasında çalışanların rolü de değişim göstermeye başlamıştır. Bilişsel zekânın geleneksel anlamda yoğun olarak ön planda tutulduğu zamanlardan duygusal zekânın önem verildiği bir zaman dilimine hızlı geçiş çalışanların performans değerlemelerinde de farklı bakış açılarının oluşmasına yol açmıştır. Hizmet sektörü açısından daha özel bir hale gelmeye başlayan çalışanların duygusal zekâ seviyesindeki farklılıklar bu alanda yapılan araştırmaların artmasına neden olmuştur. 90’lı yılların ortasından itibaren artmaya başlayan duygusal zekâ yaklaşımları birçok alanda uygulamaya konu olurken önemli bir hizmet sektörü olan bankacılık sektöründe eksik kalmıştır. Bu doğrultuda ele alınan araştırma temel olarak, bankacılık sektöründe faaliyet gösteren çalışanların iş performansları üzerinde duygusal zekânın etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Alan yazın taraması sonucu oluşturulan anket formunda katılımcılar demografik bilgilerinin yanı sıra duygusal zekâ ve iş performansına ilişkin faktörlere ait ifadelere yanıt vermişlerdir. Gaziantep’te faaliyet gösteren bankalarda çalışan toplam 342 katılımcının verileri derlenerek SPSS 21.0 paket programı ile hipotez testleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, bankacılık sektörü çalışanlarının duygusal zekâ seviyelerinin orta düzeyde olduğu ve iş performanslarının yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bankacılık sektörü çalışanlarının duygusal zekâ seviyelerinin iş performansı üzerinde etkisi olmadığı da diğer bir sonuçtur.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1670]