EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu
Recent Submissions
-
A multi-feedback system integrated simulation-based teacher training to scaffold pre-service teachers’ teaching skills: A phenomenological approach
(Springer, 2024)Before taking full responsibility for a real classroom, pre-service teachers (PTs) can safely experience a rich learning atmosphere in a simulated virtual classroom environment and receive feedback on their lesson planning ... -
Cebir öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi
(2023)Bu araştırmanın amacı Gerçekçi Matematik Eğitimi ile 6. sınıf cebir öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test deney ve kontrol gruplu yarı deneysel ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının 6-8. dönemler arasındaki fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ve bu inanca ilişkin görüşleri
(2013)Öz yeterlik inancının kazanılmasında gerek toplum gerekse örgün eğitim kurumları önemli bir işleve sahiptir. Örgün eğitim sürecindeki en etkin görev ise öğretmenlere aittir. Araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen aday- ... -
Akademik personelin plaza dili’ni kullanım durumunun incelenmesi: küreselleşmenin dile yansıması
(2022)Türkiye’de son zamanlarda Plaza Dili olarak tanımlanan bir dil, üniversitelerde ve plaza gibi şirketlerde çalışan personel tarafından ortaya çıkarılmıştır. Bu araştırmanın amacı; geniş kitlelere ulaşan Plaza Dili’nin ... -
İlkokuldaki serbest etkinlikler saati için tasarlanan ders önerilerinin ihtiyaç belirleme yaklaşımlarına ve içeriklerine göre incelenmesi
(2023)Serbest etkinlikler dersi ilkokul öğretim programında öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına ve okulun imkânlarına göre içeriğinin belirlendiği ve uygulamasının yapıldığı derslerdir. Sınıf öğretmenleri serbest etkinlikler ... -
Teacher candidates’ experiences in using story-writing technique to learn educational philosophies: a Turkey sample
(Springer, 2022)Since the participant teacher candidates did not find the philosophy of education course fun and preferred using stories, this study was designed as action research. In this study, 51 teacher candidates were asked to write ... -
GÜNÜMÜZ YERLİ YAPIM ANİMASYON FİLMLERİNDE YER ALAN KÖK DEĞERLERİN İNCELENMESİ
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan on kök değere dayanarak animasyon filmlerinde geçen değerlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, günümüz yerli yapım animasyon filmleri içerdikleri ... -
MAVİSEL YENER’İN ÇOCUK KİTAPLARININ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
(Prof. Dr. Murat SUNKAR, 2022)Bu çalışmanın amacı, çocukların iletişim becerilerini etkileme gücüne sahip olan çocuk kitaplarındaki metinlerin etkili iletişim becerileri yönünden incelenmesidir. Araştırmanın veri setini, Mavisel Yener’in 2015-2020 ... -
Çocuk Kütüphanelerindeki Kitapların Çocukların Epistemolojik Gelişimleri Açısından İncelenmesi Gaziantep Çocuk Kütüphanesi Örneği
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, çocukların epistemolojik gelişimlerini etkileme gücüne sahip olan çocuk kitaplarındaki metinlerin bilgi türleri yönünden incelenmesidir. Araştırmanın veri setini Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Güvenevler ... -
RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARINDA YER VERİLEN OYUN VE OYUNCAKLARA İLİŞKİN BİR İNCELEME: GAZİANTEP ÇOCUK KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2022)Bu çalışmanın amacı, resimli çocuk kitaplarında yer verilen “oyun ve oyuncak” kavramlarını resim ve/veya metin içerisinde incelemektir. Araştırmanın veri setini, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Güvenevler Çocuk Kütüphanesi’ne ... -
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Söz Varlığı Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler Açısından Değerlendirilmesi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaokul Türkçe ders kitaplarında söz varlığı öğretimine yönelik kullanılan yöntem ve teknikleri incelemektir. Araştırmanın veri setini 2021-2022 eğitim-öğretim yılından itibaren kullanılmak üzere ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Dünyada olduğu gibi ülkemizde de hız kesmeden gelişen teknoloji çalışmaları eğitimde de kendini göstermektedir. COVİD19 pandemi nedeniyle eğitimin ulusal çapta zorunlu olarak uzaktan yapılmasıyla eğitimde teknoloji kullanımı ... -
Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)Bu projenin amacı, pandemi süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan egitim derslerinin mizah unsurları açısından incelenmesi ve mizahla zenginlestirilmis ögretim videolarını içeren e-içeriklerin olusturulmasıdır. Ayrıca, ... -
Design and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programme
(Araştırmacı Çocuk Merkezi, 2021)IBEC program is an international certificate program aiming at educating in-service teachersto be IB teachers by offering them opportunities to improve the quality of their classroom teaching,increase their access to ... -
Erken Okuryazarlık Alanında Gerçekleştirilmiş Lisansüstü Tez Çalışmalarının İncelenmesi: Bir İçerik Analizi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2020)Bu çalışmanın amacı, yurt dışı ve yurt içinde 2015 ve 2020 yılları arasında erken okuryazarlık alanında gerçekleştirilmiş lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Bu alandaki tez çalışmalarını belirlemek üzere ProQuest Dissertations ... -
Düşünme Becerileri Kavramları Bağlamında İlkokul Ders Kitaplarının ve Öğrencilerin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
(Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2020)Bu araştırmada düşünme becerileri kavramlarının (problem çözme, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme), ilkokul ders kitaplarında kullanılma sıklığının ve ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin bu kavramlara yönelik bilişsel ... -
The effects of teaching strategies, methods and techniques on creative thinking: A meta-analysis study
(Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, 2020)This study aims to unify the effect size of experimental studies that werecarried out to determine the effect of teaching strategies, methods andtechniques on creative thinking skills, and to find out whether this effect ... -
Zamanın ve Mesafenin Ötesinde Öğrenme Çabası: Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Eğitim Sisteminin CIPP Modeli Açısından Katılımcı Odaklı Değerlendirilmesi
(ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ, 2020)Bu araştırmada eş zamanlı (senkronize) sürdürülen bir sınıf öğretmenliği uzaktan eğitim sistemininöğrenme sürecine etkisinin CIPP modeline göre katılımcı odaklı değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yaklaşımlarından ... -
Aktif Öğrenmeye Dayalı Etkinliklerin Sınıf Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarına, Olumlu Davranışlarına ve Çevre Tutumlarına Etkisi
(ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ, 2020)Bu araştırmada aktif öğrenmeye dayalı öğretimin sınıf öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreyeilişkin tutumlarına, çevreye yönelik olumlu davranışlarına ve çevreye yönelik tutumlarına etkisininolup olmadığını belirlemektir. ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Disiplinler Arası Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının Değerlendirilmesi
(Marmara Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin disiplinler arası kavramlara (tasarruf, yön ve iklim) yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Tarama modeliyle desenlenen bu araştırmanın verileri ...