Browsing EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu by Title
Now showing items 18-37 of 48
-
Factors affecting citizenship education according to perceptions and experiences of secondary-school teachers
(MEHMET TEKEREK, APR 2020)The present study examines the factors affecting citizenship education, such as school, environment, students, teachers, and the curriculum, as perceived and experienced by secondary school teachers. The study is qualitative ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının 6-8. dönemler arasındaki fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ve bu inanca ilişkin görüşleri
(2013)Öz yeterlik inancının kazanılmasında gerek toplum gerekse örgün eğitim kurumları önemli bir işleve sahiptir. Örgün eğitim sürecindeki en etkin görev ise öğretmenlere aittir. Araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen aday- ... -
GÜNÜMÜZ YERLİ YAPIM ANİMASYON FİLMLERİNDE YER ALAN KÖK DEĞERLERİN İNCELENMESİ
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan on kök değere dayanarak animasyon filmlerinde geçen değerlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, günümüz yerli yapım animasyon filmleri içerdikleri ... -
Investigation of gifted students' epistemological beliefs, Self-Efficacy beliefs and use of metacognition1
(Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2018)The aim of this study is to examine how well gifted students' self-efficacy beliefs and epistemological beliefs (justification, development and source/certainty) predict their metacognition use at solving science problem. ... -
An Investigation of Pre-Service and In-Service Teachers’ Perceptions of Teacher Quality in Turkey
(Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Present study investigates the senior-level Turkish pre-service and inserviceteachers’ perceptions of teacher quality with a descriptive survey method.Data for this study were gathered through Teacher Quality Survey (TQS) ... -
Investigation of Primary School Textbooks and Cognitive Structures of Students in the Context of Thinking Skills Concepts
(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2020)In this study, it is aimed to examine the frequency of thinking skills concepts (problem solving, creative thinking and critical thinking) in primary school textbooks and the cognitive structures of primary school 4th grade ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik günlük yaşam durumlarında karar verme becerileri dereceli puanlama anahtarı geliştirme çalışması
(2024)Bu araştırmanın amacı ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin günlük yaşam durumlarında karar verme becerilerinin değerlendirilmesine yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Görüşme formu ve dereceli ... -
İlkokuldaki serbest etkinlikler saati için tasarlanan ders önerilerinin ihtiyaç belirleme yaklaşımlarına ve içeriklerine göre incelenmesi
(2023)Serbest etkinlikler dersi ilkokul öğretim programında öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına ve okulun imkânlarına göre içeriğinin belirlendiği ve uygulamasının yapıldığı derslerdir. Sınıf öğretmenleri serbest etkinlikler ... -
MAVİSEL YENER’İN ÇOCUK KİTAPLARININ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
(Prof. Dr. Murat SUNKAR, 2022)Bu çalışmanın amacı, çocukların iletişim becerilerini etkileme gücüne sahip olan çocuk kitaplarındaki metinlerin etkili iletişim becerileri yönünden incelenmesidir. Araştırmanın veri setini, Mavisel Yener’in 2015-2020 ... -
A multi-feedback system integrated simulation-based teacher training to scaffold pre-service teachers’ teaching skills: A phenomenological approach
(Springer, 2024)Before taking full responsibility for a real classroom, pre-service teachers (PTs) can safely experience a rich learning atmosphere in a simulated virtual classroom environment and receive feedback on their lesson planning ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Disiplinler Arası Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının Değerlendirilmesi
(Marmara Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin disiplinler arası kavramlara (tasarruf, yön ve iklim) yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Tarama modeliyle desenlenen bu araştırmanın verileri ... -
Ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Olayların Uygulanmasına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Deneyimleri
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2020)Araştırmanın amacı ortaokul sosyal bilgiler dersinde güncel olayların uygulanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci deneyimlerini değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. ... -
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Söz Varlığı Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler Açısından Değerlendirilmesi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaokul Türkçe ders kitaplarında söz varlığı öğretimine yönelik kullanılan yöntem ve teknikleri incelemektir. Araştırmanın veri setini 2021-2022 eğitim-öğretim yılından itibaren kullanılmak üzere ... -
Ortaöğretime geçiş sınavlarının (oks, sbs, teog, lgs) kelime sayıları ve sıklıkları bakımından incelenmesi
(2024)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretime geçiş sınavlarının (OKS, SBS, TEOG, LGS) kelime sayıları ve sıklıkları bakımından incelenmesidir. Çalışmada, ortaöğretime geçişte uygulanan sınavlarda yer alan kelimeler, hece ve harf ... -
Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerileri İle Bilgi Kaynaklarının Güvenilirliklerini Değerlendirmeleri Arasındaki İlişki
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık becerileri ile sosyobilimselbir konu olan nükleer enerji hakkında çevrimiçi farklı bilgi kaynaklarından alınan metinleringüvenilirliklerini ... -
Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)Bu projenin amacı, pandemi süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan egitim derslerinin mizah unsurları açısından incelenmesi ve mizahla zenginlestirilmis ögretim videolarını içeren e-içeriklerin olusturulmasıdır. Ayrıca, ... -
Permanent Perceptions, Unchanging Problems: Visual Arts Course in Primary School at the Context of Student-Teacher-Parent
(ANI PUBLISHING, 2019)The aim of this study is to examine the visual arts course in primary school in line with the opinions of students, teachers and parents. In the research, phenomenology research pattern was used in the framework of qualitative ... -
Primary School Teachers and Teacher Candidates' Perceptions of Efficiency in Designing and Implementing Teaching Based on Individual Differences
(CUKUROVA UNIV, 2019-04)The purpose of this research is to examine the designing of the characteristics such as "prior knowledge and skills, the speed of learning and the level of reasoning, learning style and multiple intelligence" which are ... -
Prospective science teachers' self-efficacy beliefs about teaching science between 6-8 terms and the opinions on these beliefs | [Fen bilgisi öǧretmen adaylaridotlessnidotlessn 6-8. Dönemler arasidotlessndaki fen öǧretimine yönelik öz yeterlik İnançlaridotless ve bu İnanca İlişkin görüşleri]
(EDAM, 2013)The formal educational institutions and the society have an important function in acquiring a sense of self-efficacy. Teachers play a role in the formal educational process. The purpose of the study is to examine prospective ... -
RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARINDA YER VERİLEN OYUN VE OYUNCAKLARA İLİŞKİN BİR İNCELEME: GAZİANTEP ÇOCUK KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2022)Bu çalışmanın amacı, resimli çocuk kitaplarında yer verilen “oyun ve oyuncak” kavramlarını resim ve/veya metin içerisinde incelemektir. Araştırmanın veri setini, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Güvenevler Çocuk Kütüphanesi’ne ...