Browsing EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu by Title
Now showing items 28-47 of 48
-
Ortaokul Öğrencilerinin Disiplinler Arası Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının Değerlendirilmesi
(Marmara Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin disiplinler arası kavramlara (tasarruf, yön ve iklim) yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Tarama modeliyle desenlenen bu araştırmanın verileri ... -
Ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Olayların Uygulanmasına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Deneyimleri
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2020)Araştırmanın amacı ortaokul sosyal bilgiler dersinde güncel olayların uygulanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci deneyimlerini değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. ... -
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Söz Varlığı Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler Açısından Değerlendirilmesi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaokul Türkçe ders kitaplarında söz varlığı öğretimine yönelik kullanılan yöntem ve teknikleri incelemektir. Araştırmanın veri setini 2021-2022 eğitim-öğretim yılından itibaren kullanılmak üzere ... -
Ortaöğretime geçiş sınavlarının (oks, sbs, teog, lgs) kelime sayıları ve sıklıkları bakımından incelenmesi
(2024)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretime geçiş sınavlarının (OKS, SBS, TEOG, LGS) kelime sayıları ve sıklıkları bakımından incelenmesidir. Çalışmada, ortaöğretime geçişte uygulanan sınavlarda yer alan kelimeler, hece ve harf ... -
Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerileri İle Bilgi Kaynaklarının Güvenilirliklerini Değerlendirmeleri Arasındaki İlişki
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık becerileri ile sosyobilimselbir konu olan nükleer enerji hakkında çevrimiçi farklı bilgi kaynaklarından alınan metinleringüvenilirliklerini ... -
Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 31.12.2020)Bu projenin amacı, pandemi süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan egitim derslerinin mizah unsurları açısından incelenmesi ve mizahla zenginlestirilmis ögretim videolarını içeren e-içeriklerin olusturulmasıdır. Ayrıca, ... -
Permanent Perceptions, Unchanging Problems: Visual Arts Course in Primary School at the Context of Student-Teacher-Parent
(ANI PUBLISHING, 2019)The aim of this study is to examine the visual arts course in primary school in line with the opinions of students, teachers and parents. In the research, phenomenology research pattern was used in the framework of qualitative ... -
Primary School Teachers and Teacher Candidates' Perceptions of Efficiency in Designing and Implementing Teaching Based on Individual Differences
(CUKUROVA UNIV, 2019-04)The purpose of this research is to examine the designing of the characteristics such as "prior knowledge and skills, the speed of learning and the level of reasoning, learning style and multiple intelligence" which are ... -
Prospective science teachers' self-efficacy beliefs about teaching science between 6-8 terms and the opinions on these beliefs | [Fen bilgisi öǧretmen adaylaridotlessnidotlessn 6-8. Dönemler arasidotlessndaki fen öǧretimine yönelik öz yeterlik İnançlaridotless ve bu İnanca İlişkin görüşleri]
(EDAM, 2013)The formal educational institutions and the society have an important function in acquiring a sense of self-efficacy. Teachers play a role in the formal educational process. The purpose of the study is to examine prospective ... -
RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARINDA YER VERİLEN OYUN VE OYUNCAKLARA İLİŞKİN BİR İNCELEME: GAZİANTEP ÇOCUK KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2022)Bu çalışmanın amacı, resimli çocuk kitaplarında yer verilen “oyun ve oyuncak” kavramlarını resim ve/veya metin içerisinde incelemektir. Araştırmanın veri setini, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Güvenevler Çocuk Kütüphanesi’ne ... -
The role of perceived classroom goal structures, self-efficacy, and engagement in student science achievement
(ROUTLEDGE JOURNALS, 2017-06)Background: Numerous studies have been conducted to investigate the factors related to science achievement. In these studies, the classroom goal structure perceptions, engagement, and self-efficacy of the students have ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Yaratıcılık Öğretim Etkinlikleriyle Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
(Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2020)Bu araştırma Sosyal Bilgiler dersinde estetik yaratıcılıkuygulamalarının öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerineetkisinin incelendiği nitel bir araştırmadır. Araştırma, nitelaraştırma yöntemlerinden durum çalışmasına ... -
A study on the implementation frequency of classroom management strategies by preschool teachers and how useful teachers find them
(Ankara University, 2020)In this study, it is aimed to determine the classroom management strategies used by preschool teachers and to detect how useful they find these strategies. The screening model, which is among the quantitative research ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Eğitim Programı, Öğretim, Öğretimi Planlama Ve Öğretimi Değerlendirme” Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapıları
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitim programı, öğretim, öğretimi planlama ve öğretimi değerlendirme kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarının ortaya çıkartılmasıdır. Bu genel amaç doğrultusunda, ... -
Sınıf Öğretmenleri ve Okul Psikolojik DanışmanlarıBirbirlerini Nasıl Algılamaktadır?
(2019)İlkokulda öğrenciyle en yakın sınıf öğretmeni ve okul psikolojik danışmanı ilgilenmektedir. Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri ve okul psikolojik danışmanlarının birbirlerini nasıl algıladıklarını ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Dünyada olduğu gibi ülkemizde de hız kesmeden gelişen teknoloji çalışmaları eğitimde de kendini göstermektedir. COVİD19 pandemi nedeniyle eğitimin ulusal çapta zorunlu olarak uzaktan yapılmasıyla eğitimde teknoloji kullanımı ... -
Teacher candidates’ experiences in using story-writing technique to learn educational philosophies: a Turkey sample
(Springer, 2022)Since the participant teacher candidates did not find the philosophy of education course fun and preferred using stories, this study was designed as action research. In this study, 51 teacher candidates were asked to write ... -
Transdisciplinary integrated curriculum: An analysis of teacher experiences through a design model within the framework of IB-PYP
(Ozgen Korkmaz, January 20)The purpose of the study is to examine the positive and negative experiences of teachers through a model in the process of designing a transdisciplinary integrated curriculum within the framework of IB-PYP. The design of ... -
Türkistan’da müstakil bir kent: İsbîcâb’ın siyasi, sosyal ve ilmi hayatı (8.-10. yüzyıl)
(2024)Çalışmada “Türkistan’da Müstakil Bir Kent: İsbîcâb’ın Siyasi, Sosyal ve İlmi Hayatı (8./10. Yüzyıl)” başlığı altında İsbîcâb’ın coğrafi durumu dikkate alınarak Sâmânîler ve Karahanlılar dönemindeki siyasi, sosyal, iktisadi ... -
Using Game-Based Virtual Classroom Simulation in Teacher Training: User Experience Research
(SAGE Publications Inc., 2020)Background.: Simulation-based training is an effective, and therefore increasingly widespread, tool used in the teaching and assessment of complex skills. In order to determine the effectiveness of the virtual classroom ...