Browsing EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu by Title
Now showing items 44-48 of 48
-
Teacher candidates’ experiences in using story-writing technique to learn educational philosophies: a Turkey sample
(Springer, 2022)Since the participant teacher candidates did not find the philosophy of education course fun and preferred using stories, this study was designed as action research. In this study, 51 teacher candidates were asked to write ... -
Transdisciplinary integrated curriculum: An analysis of teacher experiences through a design model within the framework of IB-PYP
(Ozgen Korkmaz, January 20)The purpose of the study is to examine the positive and negative experiences of teachers through a model in the process of designing a transdisciplinary integrated curriculum within the framework of IB-PYP. The design of ... -
Türkistan’da müstakil bir kent: İsbîcâb’ın siyasi, sosyal ve ilmi hayatı (8.-10. yüzyıl)
(2024)Çalışmada “Türkistan’da Müstakil Bir Kent: İsbîcâb’ın Siyasi, Sosyal ve İlmi Hayatı (8./10. Yüzyıl)” başlığı altında İsbîcâb’ın coğrafi durumu dikkate alınarak Sâmânîler ve Karahanlılar dönemindeki siyasi, sosyal, iktisadi ... -
Using Game-Based Virtual Classroom Simulation in Teacher Training: User Experience Research
(SAGE Publications Inc., 2020)Background.: Simulation-based training is an effective, and therefore increasingly widespread, tool used in the teaching and assessment of complex skills. In order to determine the effectiveness of the virtual classroom ... -
Zamanın ve Mesafenin Ötesinde Öğrenme Çabası: Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Eğitim Sisteminin CIPP Modeli Açısından Katılımcı Odaklı Değerlendirilmesi
(ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ, 2020)Bu araştırmada eş zamanlı (senkronize) sürdürülen bir sınıf öğretmenliği uzaktan eğitim sistemininöğrenme sürecine etkisinin CIPP modeline göre katılımcı odaklı değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yaklaşımlarından ...