SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Citation
Işıkdoğan-Uğurlu, N., Kayhan, N. (2018). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi: Cilt, 0, s. 626-669.Abstract
Özel gereksinimli öğrencilerin, eğitsel değerlendirme sürecinde bir takımyasal düzenlemeler bulunmaktadır. Öğretmenlerin, öğrencilerin bireyselgereksinimlerine uygun bir eğitim ortamı oluşturmaları için performansbelirlemede, eğitsel değerlendirme sürecinde, bir takım mesleki yeterliklerile etkili öğretim becerilerine sahip olması gerekmektedir. Betimsel desendenitel araştırma yönteminde gerçekleştirilen bu çalışmada kaynaştırmaortamlarında görevli sınıf öğretmenlerinin, özel gereksinimli öğrencilerinineğitsel değerlendirme süreçleri olan tarama, tanılama, yönlendirme, BEPhazırlama, ilerlemenin kayıt edilmesi ve öğretimsel düzenlemelerhakkındaki görüşleri incelenmiştir. Ankara İli Sincan İlçesindeki bir ilkokulda3. ve 4. sınıflarda görevli 6 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmetekniği ile toplanan veriler, nitel analize uygun bir biçimde analiz edilmiştir.Beş (5) ana ve on üç (13) alt temadan oluşan bulgulara göre öğretmenlereğitsel değerlendirme sonrasında izleme çalışmalarının olmamasından, tanıve değerlendirme çalışmalarında destek hizmet almamalarından ve özeleğitimde ölçme değerlendirme alanıyla ilgili mesleki bilgi düzeylerinin azolmasından kaynaklı sorunlar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Students with special needs have a specific legislations during educational evaluation process and teachers must have positive attitudes and professional competence for arranging the suitable enviroment determinate students’ education performances according their individual needs, preparing a programme based on effective teaching methods, educational arrangements for students with special needs. Descriptive qualitative research method has been used for data collection in this study and classroom teachers who has been inclusion classes participate the research. Purpose of the data collection is analysing attitudes of teachers towasrds screening, diagnosing, advising, preparing İEP, recording the process opinions about educational evaluation. Datas have been collected with 6 teachers of 3. and 4. classes by semi-structure interview in Sincan, Ankara and analysed based on qualitative research methods. According to 5 main and 13 sub themes, classroom teachers have mentioned lack of screening practice after educational evaluation, diagnosis and inadequate suport services during education evaluation and also lack of measurment and assessment cause several problem