Video Modellemenin Psikolojik Danışma Tekniklerinin Öğretilmesinde Kullanılması: Bir Pilot Uygulama
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Yerin-Güneri, OyaOwen, Dean W.
Korkut-Owen, Fidan
Sun-Selışık, Eda
Çağ, Pınar
Aydın, Gökçen
Ünlü-Kaynakçı, Fatma Zehra
Metadata
Show full item recordCitation
Yerin-Güneri, O., Owen, D. W., Korkut-Owen, F., Sun-Selışık, E., Çağ, P., Aydın, G., Ünlü-Kaynakçı, F. Z. (2018). Video Modellemenin Psikolojik Danışma Tekniklerinin Öğretilmesinde Kullanılması: Bir Pilot Uygulama. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi: Cilt, 8, s. 29-57.Abstract
Psikolojik danışmanların danışanlarla iyi iletişim kurmaları, güçlü ilişkiler oluşturabilmeleri için çeşitli bilgi,tutum, teknik ve becerilere sahip olmaları gereklidir. Bunlar arasında, yardım becerileri ve teknikler ön planaçıkmaktadır. Yardım becerilerinin ve tekniklerinin öğretiminde eğitim videolarının kullanılması oldukça faydalıdır.Bu kapsamda, bu video modelleme çalışmasının amacı, psikolojik danışma sürecinde yaygın olarak kullanılanteknikleri kapsayan videolar oluşturmak ve bunların psikolojik danışman eğitiminde kullanımını değerlendirmeyeyönelik bir pilot çalışma yürütmektir. Çalışmanın ilk aşamasında çeşitli psikolojik danışma tekniklerininmodellendiği kısa videolar hazırlanmıştır. İkinci aşamada, 11 psikolojik danışma ve rehberlik lisans programıöğrencisiyle bu kısa videoların gösterildiği bir eğitim ve değerlendirme toplantısı yapılmış, öğrencilerden teknikleriöğrenmelerine ve bunları kullanma konusunda kendilerini yeterli hissetmelerine videoların ne derece katkısağladığına ilişkin görüşler alınmıştır. Çalışmada “Psikolojik Danışma Tekniklerini Kullanma YeterliliğiniDeğerlendirme Formu” ile toplanan nicel verilere Wilcoxon İşaretli Sıra Testi analizi uygulanmıştır. Bulgular,videoların öğrencilerin tekniklerin kullanımına yönelik yeterlilik algılarını olumlu yönde etkilediğine işaret etmiştir.Nitel veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen nitel bulgular “videolarının psikolojik danışmaneğitiminde kullanımının getirebileceği kazanımlar” ve “videoların iyileştirilmesine yönelik öneriler” olmak üzere ikitema başlığı altında toplanmıştır. Katılımcılar, psikolojik danışma tekniklerinin sınıf ortamında öğrenilmesi amacıylavideoların kullanımını olumlu olarak değerlendirmiş, görüşlerin paylaşımına ve tartışma ortamı yaratılmasına katkısağladığını belirtmişlerdir. Counselors are expected to acquire a wide range of knowledge, skills and techniques in order to establish effective counselor-client relationship. Among these counseling skills and techniques have paramount importance. The use of training videos in counselor education is very common. Thus the purpose of the current investigation was to evaluate the efficacy of video modeling to promote basic counselor skills building among undergraduate counseling students. After preparation of modeling videos the evaluation phase was conducted with a volunteer group of 11, undergraduate counseling students. These students participated in a training seminar in which the video modeling scenarios were presented. These students were surveyed prior to and following the seminar using a data collection form called Counseling Techniques Use Efficacy Form designed to assess their perceived self-efficacy in using each of ten counseling techniques. Results indicate that there was a significant increase in self-reported efficacy among the participants of the evaluation group about use of modeled counseling techniques also showed that the video modeling training format was well received. The results of the qualitative data were grouped under two categories as “benefits of integrating video modeling into counselor training” and “suggestions for the improvement of videos”. These findings suggest that the process of viewing video modeling segments may have a positive effect in promoting both learning and in building self-efficacy in the use of basic counseling techniques. These results are consistent with other investigations and suggest that video modeling is effective in both growth producing and efficacy building with students