Show simple item record

dc.contributor.authorKarakuş, Hilal
dc.contributor.authorSaadet-Fırat, Zehra
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.contributor.authorDinçer, Çağlayan
dc.date.accessioned2022-10-13T09:49:02Z
dc.date.available2022-10-13T09:49:02Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKarakuş, H., Saadet-Fırat, Z., Akman, B., Dinçer, Ç. (2019). Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişime İlişkin İnançlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online (elektronik): Cilt, 18, s. 1652-1670.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11782/2722
dc.description.abstractBu çalışmada, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının matematiksel gelişime ilişkin inançları ve buinançların benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelli betimsel bir çalışma olan buaraştırmada veri toplama aracı olarak Platas (2015) tarafından geliştirilen orijinal adı The Mathematical DevelopmentBeliefs Survey (MDBS) olan Türkçe’ye Matematiksel Gelişim İnanç Ölçeği (MGİÖ) olarak çevrilen ölçme aracıkullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 200 öğretmen adayı ve 200 öğretmen oluşturmuştur. Kişisel bilgiler veokul öncesi öğretmen ile öğretmen adaylarının inançlarının belirlenmesi ile ilgili analizlerde betimsel istatistiklerkullanılmıştır. Öğretmen ve öğretmen adaylarının inançlarının ikili karşılaştırmalarında Mann Whitney U Testi;öğretmenlerin matematiksel gelişime ilişkin inançlarının yaşa, çalıştıkları okul türüne, öğrenim durumuna, meslekideneyim süresine ve öğretmen adaylarının inançlarının sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek içinise Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ve öğretmen adaylarınınmatematiksel gelişime ilişkin inançları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ve öğretmen adaylarınınölçeğin alt boyutları (Okul Öncesi Eğitimin Başlıca Amacı Olarak Matematiksel Gelişim, Matematik Eğitimindeki Güvenve Matematik Öğretiminin Yaş Uygunluğu) ile ilgili inançlarının öğretmenlerin inançlarından daha yüksek olduğubulunmuştur. Öğretmenlerin matematiksel gelişime ilişkin inançlarının genel olarak orta düzeyin biraz altında;öğretmen adaylarının matematiksel gelişime ilişkin inançlarının ise orta düzeyin üzerinde olduğu bulunmuştur.Öğretmenlerin inançlarının yaşa, çalıştıkları okul türüne, öğrenim durumuna ve mesleki deneyim süresine göreanlamlı bir farklılık göstermediği bulunurken; öğretmen adaylarının inançlarının sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıkgösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the similarities and differences between preschool teachers and teacher candidates’ beliefs regarding of mathematical development. In this study, screening model was used which is one of the descriptive study models. As a data collecting tool, Mathematical Development Beliefs Scale (MDBS) was used which is developed by Platas (2015) and it is translated into Turkish. The sample of the study consisted of 200 teacher candidates and 200 teachers. Descriptive statistics were used in the analyzes such as personal information and beliefs of preschool teachers and teacher candidates. Bilateral comparisons of the beliefs of teacher and teacher candidates were analyzed through Mann Whitney U Test. Kruskal Wallis H Test was used to determine whether teachers' beliefs about mathematical development differ according to age, type of school they study, educational status, professional experience and whether teacher candidates' beliefs about mathematical development differ according to class level. As a result of the research, found that there is a statistically significant difference between the teachers' and teacher candidates' beliefs about mathematical development and the teacher candidates' beliefs about the subdimensions of the scale (Mathematical Development as Primary Goals of Preschool Education, Confidence in Mathematics Instruction and Age-Appropriateness of Mathematics Instruction) were higher than the teachers' beliefs. Teachers' beliefs about mathematical development were found to be slightly below the medium level in general; however, it was found that pre-service teachers' beliefs about mathematical development were above the middle level. However, it was found that teachers' beliefs did not show a significant difference according to their age, type of school they study, educational status and professional experience period, it was found that teacher candidates’ beliefs differed significantly according to their class level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSinan Olkunen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2019.632871en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectinançen_US
dc.subjectmatematiken_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectokul öncesien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişime İlişkin İnançlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Comparison of Preschool Teacher and Teacher Candidates’ Beliefs Regarding Mathematical Developmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentHKÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1652en_US
dc.identifier.endpage1670en_US
dc.contributor.institutionauthorDinçer, Çağlayan
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record