Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği (3-5 Yaş Okul Öncesi Versiyonu) Öğretmen Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Citation
Tutkun, C., Dinçer, Ç. (2019). Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği (3-5 Yaş Okul Öncesi Versiyonu) Öğretmen Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ: Cilt, 14, s. 301-323.Abstract
Bu çalışmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği, (3-5 yaş okulöncesi versiyonu) öğretmen formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıamaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, farklı okul öncesi eğitim kurumlarına devameden 3-5 yaş grubunda 305 çocuğun öğretmeni (n=28) oluşturmaktadır. Verilerin analizindekapsam geçerliği, doğrulayıcı faktör analizi, test tekrar test güvenirliği ve iç tutarlılıkkatsayısı (Cronbach alfa) hesaplanmıştır. Kapsam geçerliğinin belirlenmesinde 5 uzmandangörüş alınmış ve ölçekte yer alan 76 maddenin de ölçekte kalması yönünde karar verilmiştir.Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 76 madde ve 12 faktörlü yapısının toplananverilerle genel olarak uyum sağladığı belirlenmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayılarının .70 ile.86 arasında değiştiği görülmüştür. Bu sonuçlar Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği (3-5 yaş okul öncesi versiyonu) Öğretmen Formunun Türkiye’dekiçocukların sosyal becerilerini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir araç olduğunugöstermiştir. In this study, it is aimed to conduct the validity and reliability study of the Social Skills Improvement System- Rating Scale (3-5 age preschool version) teacher form.The sample of the research consists of teachers (n = 28)of 305 childrenin the 3-5 year old group who continued to different pre-school education institutions.Content validity, confirmatory factor analysis, test retest reliability and internal consistency coefficient (Cronbach alpha) were calculated in the analysis of the data.Five experts were consulted for the content validity and 76 items on the scale were decided by the experts to remain on the scale.As a result of confirmatory factor analysis, it was determined that 76 items and 12 factorial structure of the scale generally comply with the collected data.Internal consistency coefficients of the scale change between .70 and .86.These results showed thatThe Social Skills Improvement System- Rating Scale (3-5 age preschool version) Teacher Forma reliable and valid tool for measuring social skills of children in Turkey.