ANASINIFI ÇOCUKLARINA YÖNELİK ERKEN MATEMATİK BECERİLERİ DEĞERLENDİRME ARACI (MATBED): GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Citation
Dalga, A., Güldenoğu, İ. B., Kargın, T. (2020). ANASINIFI ÇOCUKLARINA YÖNELİK ERKEN MATEMATİK BECERİLERİ DEĞERLENDİRME ARACI (MATBED): GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Milli Eğitim: Cilt, 49, s. 289-314.Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çocuklarına yönelik bir erkenmatematik becerileri değerlendirme aracının (MATBED) geliştirilmesive geçerlik ve güvenirliğinin test edilmesidir. Araştırmada Ankaraİlinde 60-72 ay çocuklarının öğrenim gördüğü sınıflarda farklı sosyoekonomik düzeyde 300 çocuk yer almıştır. Çalışmada çocukların matematikdüşünme becerileri MATBED kapsamında 5 alt test (RakamTanıma, Toplama-Çıkarma, Örüntü, Gruplama, Geometri) geliştirilerekdeğerlendirilmiştir. Tüm veriler, MATBED’in geçerlik ve güvenirlik çalışmalarıkapsamında analiz edilmiştir. Analizler sonucundaki bulgular,MATBED’in 5 alt testinin geçerli ve güvenilir olduğunu, erken matematikbecerilerini ölçtüğünü göstermiştir. This research aimed to develop a test of early mathematic skills – MATBED- for Turkish kindergarten children and to test its validity and reliability. Participants were 300 kindergarten children selected in different socioeconomic statuses in Ankara. The mathematical thinking skills of children were tested with five sub-tests (Number Recognition, Addition & Subtraction, Pattern Recognition, Grouping and Geometry) of MATBED. Data was used to analyze the validity and reliability of MATBED. In general, findings suggest that MATBED is a reliable and valid test for evaluating the mathematical thinking skills of Turkish kindergarten children.