TÜKETİCİLERİN MARKA MEMNUNİYETİ MARKA BAĞIMLILIĞI İLİŞKİSİNDE CİNSİYET VE GELİRİN DÜZENLEYİCİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ
Citation
Değirmenci B., Durmaz, Y. (2020). TÜKETİCİLERİN MARKA MEMNUNİYETİ MARKA BAĞIMLILIĞI İLİŞKİSİNDE CİNSİYET VE GELİRİN DÜZENLEYİCİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi: Cilt, 0, s. 266-297.Abstract
Marka Bağımlılığı firmaların faaliyetlerini yürütmesinde ve gelişimkaydederek piyasada aktif rol oynamada önemli bir güç konumundadır.Müşteri ağı genişledikçe işletmeler piyasada daha etkin bir şekildefaaliyetlerini yürütme şansı yakalamaktadırlar. Bu kapsamda çalışmatüketicilerin marka bağımlılığında ürün ve hizmetlerden duyduklarımemnuniyet, cinsiyetleri ve gelir durumlarının markaya bağlılıklarınıetkileyip etkilemediği ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma Adıyamanİli Besni İlçesinde üniversite okuyan gençler üzerinde yapılmıştır. Markalıürün kullanma alışkanlığının gençlerde daha fazla görülmesi araştırmaevreninin şekillenmesinde önemli bir faktör olmuştur. Çalışmada anketyöntemi kullanılmıştır. Araştırma yöntemi ve hipotezlerin geliştirilmesi içinfaktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Elde edilen verilerenormallik testi yapılmış sonrasında model geliştirilmiş, hipotezlerkurulmuştur. Korelasyon ve düzenleyici regresyon analizleriyle hipotezlereyönelik elde edilen bulgular ortaya konmuştur. Elde edilen bulgularincelendiğinde katılımcıların gelir durumu ve markalı üründen duyduklarımemnuniyetin marka bağımlısı olmalarında etkin rol oynağı sonucunaulaşılmıştır. Brand loyalty has an important power on helping firms carrying out activities and playing an active part in the market by improving themselves. The fact that the tendency to use branded products is higher in younger people has been an important factor in shaping the population of the research. Survey method had been used in this research. Factor analysis and structural equation model have been used to develop the hypothesis and as the method of the research. Normality test has been made on the obtained data and then models have been developed, hypotheses have been made. With correlation and regulatory regression analyses, findings have been revealed regarding the hypotheses. Findings show that the incomes and brand satisfaction of consumers play an active role in brand loyalty. While carrying out activities, businesses should give particular importance to consumer satisfaction before the sale, during the sale and after the sale.