• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümleri
  • Sınıf Öğretmenliği ABD
  • EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümleri
  • Sınıf Öğretmenliği ABD
  • EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programme

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (4.363Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Sönmez, Görsev
Gürkan, Burcu
Aksoy, Nuri Can

Metadata

Show full item record

Citation

Sönmez, G., Gürkan, B., Aksoy, N. C. (2021). Design and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programme. Novitas-Royal: Cilt, 15, s. 1-16.

Abstract

IBEC program is an international certificate program aiming at educating in-service teachersto be IB teachers by offering them opportunities to improve the quality of their classroom teaching,increase their access to teaching jobs worldwide, interact with leading academics for research andpublishing consultation, demonstrate their deep understanding of and engagement in student learning.With this aim and objective, an alternative teacher education program to offer IBEC was designed.This is a two-folded case study; in the first part, the design process, and in the second part, theevaluation of the program is discussed. The evaluation of the program was done with the SWOTanalysis results of the 70 trainees who attended the program and received their official IBECs. Theanalysis revealed that while the content of the courses, the quality of the instructors, and the programitself are among the strong areas, a load of assignments, the attitude of some instructors, the last-minutechanges in the syllabi were listed among areas of concern.
 
IBEC programı, hizmet içi öğretmenleri, sınıfta öğretimlerinin kalitesini iyileştirme, dünya çapındaki öğretim işlerine erişimlerini artırma, araştırma ve yayın danışmanlığı için önde gelen akademisyenlerle etkileşimde bulunma fırsatları sunarak IB öğretmeni olmaları için eğitmeyi amaçlayan uluslararası bir sertifika programıdır. Bu amaç ve hedef doğrultusunda, IBEC'i sunmak için alternatif bir öğretmen eğitimi programı tasarlanmıştır. Bu iki aşamalı bir vaka çalışmasıdır; birinci bölümde tasarım süreci ve ikinci bölümde programın değerlendirilmesi ele alınmıştır. Programın değerlendirmesi, programa katılan ve resmi IBEC'lerini alan 70 kursiyerin SWOT analizi sonuçlarıyla yapıldı. Analiz, derslerin içeriği, öğretim elemanlarının kalitesi ve programın kendisi güçlü alanlar arasında yer alırken, görevlerin yükünün, bazı öğretim elemanlarının tutumlarının, müfredatta son dakika değişikliklerinin zayıf yönler arasında sıralandığını ortaya koymuştur.
 

Source

Novitas-Royal

Volume

15

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/2871

Collections

  • EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu [40]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [626]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: