Show simple item record

dc.contributor.authorSönmez, Görsev
dc.contributor.authorGürkan, Burcu
dc.contributor.authorAksoy, Nuri Can
dc.date.accessioned2022-11-22T10:57:32Z
dc.date.available2022-11-22T10:57:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSönmez, G., Gürkan, B., Aksoy, N. C. (2021). Design and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programme. Novitas-Royal: Cilt, 15, s. 1-16.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11782/2871
dc.description.abstractIBEC program is an international certificate program aiming at educating in-service teachersto be IB teachers by offering them opportunities to improve the quality of their classroom teaching,increase their access to teaching jobs worldwide, interact with leading academics for research andpublishing consultation, demonstrate their deep understanding of and engagement in student learning.With this aim and objective, an alternative teacher education program to offer IBEC was designed.This is a two-folded case study; in the first part, the design process, and in the second part, theevaluation of the program is discussed. The evaluation of the program was done with the SWOTanalysis results of the 70 trainees who attended the program and received their official IBECs. Theanalysis revealed that while the content of the courses, the quality of the instructors, and the programitself are among the strong areas, a load of assignments, the attitude of some instructors, the last-minutechanges in the syllabi were listed among areas of concern.en_US
dc.description.abstractIBEC programı, hizmet içi öğretmenleri, sınıfta öğretimlerinin kalitesini iyileştirme, dünya çapındaki öğretim işlerine erişimlerini artırma, araştırma ve yayın danışmanlığı için önde gelen akademisyenlerle etkileşimde bulunma fırsatları sunarak IB öğretmeni olmaları için eğitmeyi amaçlayan uluslararası bir sertifika programıdır. Bu amaç ve hedef doğrultusunda, IBEC'i sunmak için alternatif bir öğretmen eğitimi programı tasarlanmıştır. Bu iki aşamalı bir vaka çalışmasıdır; birinci bölümde tasarım süreci ve ikinci bölümde programın değerlendirilmesi ele alınmıştır. Programın değerlendirmesi, programa katılan ve resmi IBEC'lerini alan 70 kursiyerin SWOT analizi sonuçlarıyla yapıldı. Analiz, derslerin içeriği, öğretim elemanlarının kalitesi ve programın kendisi güçlü alanlar arasında yer alırken, görevlerin yükünün, bazı öğretim elemanlarının tutumlarının, müfredatta son dakika değişikliklerinin zayıf yönler arasında sıralandığını ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAraştırmacı Çocuk Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectuluslararası bakaloryaen_US
dc.subjectIBECen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectprogramen_US
dc.subjecttasarımen_US
dc.subjectdeğerlendirmeen_US
dc.titleDesign and Evaluation of an International Baccalaureate Educator Certificate (IBEC) Programme as an Alternative Teacher Education Programmeen_US
dc.title.alternativeAlternatif Öğretmen Eğitim Programı olarak Uluslararası Bakalorya Eğitimci Sertifika (IBEC) Programının Tasarımı ve Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNovitas-Royalen_US
dc.contributor.departmentHKÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3942-6407en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6087-8884en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.contributor.institutionauthorGürkan, Burcu
dc.contributor.institutionauthorAksoy, Nuri Can
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record