• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümleri
  • Sınıf Öğretmenliği ABD
  • EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümleri
  • Sınıf Öğretmenliği ABD
  • EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi

Thumbnail

View/Open

Proje Dosyası (34.80Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

31.12.2020

Author

Gürkan, Burcu
Özbay, Yaşar
Küçükerdoğan, Bülent Bahri
Kelleci, Özge
Uygun, Neşe
Metin, Şermin
Aksoy, Nuri Can
Muşlu-Kaygısız, Gülfem
Üzümcü, Özlem

Metadata

Show full item record

Citation

Gürkan, B., Özbay, Y., Küçükerdoğan, B. B., Kelleci, Ö., Uygun, N., Metin, Ş., Aksoy, N. C., Muşlu-Kaygısız, G., Üzümcü, Ö. (31.12.2020). Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi. TÜBİTAK SOBAG Proje. Proje No: 120K271.

Abstract

Bu projenin amacı, pandemi süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan egitim derslerinin mizah unsurları açısından incelenmesi ve mizahla zenginlestirilmis ögretim videolarını içeren e-içeriklerin olusturulmasıdır. Ayrıca, yüz yüze egitim yapan ögretmenlerin tasarlanan eiçerikleri kullanarak kendi ögretimlerini mizahla zenginlestirmeleri ve deneyimlerini paylasmaları hedeflenmistir. Söz konusu e-içerikler EBA TV ya da EBA?ya entegre edilebilecektir. Böylece arastırma kapsamında gelistirilen e-içeriklerin kullanılmakta olan ilkokul uzaktan egitim dersleri için örnek teskil edecegine ve salgın vb. durumların tekrar yasanması halinde çocukların iyi olma hallerine olumlu etkiler saglayacagına inanılmaktadır. Bu çalısma arastırma yöntemlerinden tasarım ve gelistirme yöntemiyle gerçeklestirilmistir. Öncelikle mevcut durumun tespit edilmesi amacıyla pandemi sürecinde ilkokullara yönelik uygulanan 36 adet uzaktan egitim ders videosu mizah unsurları açısından incelenerek eksiklikleri belirlenmistir. Sonrasında her sınıf düzeyi için sınıf ögretmenleri ve alan uzmanlarının is birligiyle mizahla zenginlestirilmis toplam 8 ders videosu içerigi hazırlanarak sanal sınıf ortamlarında çekimleri yapılmıstır. Çekimleri yapılan ders içerikleri Gaziantep ilindeki Sahinbey, Sehitkamil ilçelerinde bulunan farklı sosyo-ekonomik durumdaki ilkokullar ve bu okullarda görev yapan her sınıf seviyesinden sınıf ögretmenleri tarafından incelenmis ve kendi ders içeriklerini olusturmaları ve uygulamaları saglanmıstır. Ögretmenlerden uygulama süreci ve sonrasında yansıtıcı yazılar, odak grup görüsmeleri aracılıgıyla mizahla zenginlestirilmis ögretim içeriginin etkilerine yönelik görüsleri alınmıstır. Ayrıca uygulama yapılan sınıflardaki ögrencilerle odak grup görüsmeleri yapılarak ögretim sürecinin etkilerine iliskin degerlendirmeler yapılmıstır. Böylece mizahla zenginlestirilmis ögretim etkinliklerinin çocukların duygusal, sosyal, bilissel ihtiyaçları üzerindeki etkileri belirlenmistir.

Source

TÜBİTAK SOBAG Proje

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/2875

Collections

  • EF - TEB - SÖ Makale Kolesiyonu [40]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [626]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: