• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@HKÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümleri
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD
  • EF- EBB - EÖD Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@HKÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümleri
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD
  • EF- EBB - EÖD Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Sınav Sisteminin Geliştirilmesi

Thumbnail

View/Open

Proje Dosyası (12.28Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

31.12.2020

Author

Akbaş, Ufuk
Büyüköztürk, Şener
Aydoğdu, Şeyhmus

Metadata

Show full item record

Citation

Akbaş, U., Büyüköztürk, Ş., Aydoğdu, Ş. (31.12.2020). Çoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Sınav Sisteminin Geliştirilmesi. TÜBİTAK SOBAG Proje. Proje No: 120K294.

Abstract

Bu projenin amacı, çevrimiçi ortamda gerçeklestirilen gözetimsiz sınavlarda yaygın bir sekilde kullanılan çoktan seçmeli testler için test güvenligini arttıran ve kısmi puanlamanın yapılmasını saglayan bir sınav sisteminin gelistirilmesidir. Çevrimiçi gözetimsiz sınavlarda soru ve cevapların ögrenciler arasında paylasılması, test güvenligini tehdit eden temel unsur olarak ele alınmıstır. Sistem, her bir madde için birden çok olası dogru cevabın ve kullanılması planlanandan daha fazla sayıda çeldiricinin tanımlanmasına imkân saglamaktadır. Uygulanma asamasında, olası dogru cevapların biri ile çeldiricilerin üçü rastgele seçilmekte ve ögrencilere sunulmaktadır. Böylece, soru kökü aynı kaldıgı için sınavın kapsamında önemli bir farklılasma olmazken, ögrenciler arasında soru ve cevapların paylasılmasının test güvenligi üzerindeki olumsuz etkisi azalmaktadır. Farklı uygulama ve puanlama yöntemleri bulunmakla birlikte, çoktan seçmeli testler 1 ? 0 seklinde puanlandıkları takdirde, kavram yanılgısı ve kısmi bilgiye duyarsız kalmaktadır. Çoktan seçmeli testlerde cevaplama davranıslarının incelendigi arastırmalar, kısmi bilgiye isaret eden seçenek elemenin, yaygın kabul edilebilecek bir davranıs oldugunu ortaya koymaktadır. Bu durumlara baglı olarak da çoktan seçmeli testlerin, elemeye dayalı dogru cevap (EDDC) yöntemiyle puanlanması ögrenme düzeyi hakkında daha ayrıntılı bilgi saglamaktadır. Test güvenligini arttırmak amacıyla degisen seçenekli çoktan seçmeli maddelerin kullanıldıgı; kısmi bilgiyi ve kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak amacıyla ise EDDC yöntemiyle puanlamanın yapıldıgı çevrimiçi testler, lisans düzeyinde yürütülmekte olan ölçme ve degerlendirme ve bilimsel arastırma yöntemleri derslerinin ara sınavlarında uygulanmıstır. 2020-2021 güz döneminde gerçeklestirilen uygulamalara 224 ögrenci katılmıstır. Bulgular, soru ve cevaplar ögrenciler arasında paylasılmıssa bile bu paylasımın test puanlarına yansımadıgını; EDDC yöntemi ile tam kavram yanılgısı, kısmi kavram yanılgısı, kısmi bilgi ve tam bilgiye sahip ögrencilerin ayırt edilebilecegini göstermistir. Kısmi puanlara, geribildirim haritası ile görsellik kazandırılmıs ve ögrencilere saglanacak geribildirimin daha isabetli olması hedeflenmistir. Geribildirim haritasının, madde yazma becerilerini de gelistirecek sekilde kullanılabilecegi degerlendirilmistir.

Source

TÜBİTAK SOBAG Proje

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11782/2876

Collections

  • EF- EBB - EÖD Makale Koleksiyonu [17]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [626]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@HKÜ

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Hasan Kalyoncu Univesity || OAI-PMH ||

Hasan Kalyoncu Univesity, Gaziantep, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hasan Kalyoncu Univesity Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@HKÜ: