Show simple item record

dc.contributor.authorAkbaş, Ufuk
dc.contributor.authorBüyüköztürk, Şener
dc.contributor.authorAydoğdu, Şeyhmus
dc.date.accessioned2022-11-23T08:03:44Z
dc.date.available2022-11-23T08:03:44Z
dc.date.issued31.12.2020en_US
dc.identifier.citationAkbaş, U., Büyüköztürk, Ş., Aydoğdu, Ş. (31.12.2020). Çoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Sınav Sisteminin Geliştirilmesi. TÜBİTAK SOBAG Proje. Proje No: 120K294.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11782/2876
dc.description.abstractBu projenin amacı, çevrimiçi ortamda gerçeklestirilen gözetimsiz sınavlarda yaygın bir sekilde kullanılan çoktan seçmeli testler için test güvenligini arttıran ve kısmi puanlamanın yapılmasını saglayan bir sınav sisteminin gelistirilmesidir. Çevrimiçi gözetimsiz sınavlarda soru ve cevapların ögrenciler arasında paylasılması, test güvenligini tehdit eden temel unsur olarak ele alınmıstır. Sistem, her bir madde için birden çok olası dogru cevabın ve kullanılması planlanandan daha fazla sayıda çeldiricinin tanımlanmasına imkân saglamaktadır. Uygulanma asamasında, olası dogru cevapların biri ile çeldiricilerin üçü rastgele seçilmekte ve ögrencilere sunulmaktadır. Böylece, soru kökü aynı kaldıgı için sınavın kapsamında önemli bir farklılasma olmazken, ögrenciler arasında soru ve cevapların paylasılmasının test güvenligi üzerindeki olumsuz etkisi azalmaktadır. Farklı uygulama ve puanlama yöntemleri bulunmakla birlikte, çoktan seçmeli testler 1 ? 0 seklinde puanlandıkları takdirde, kavram yanılgısı ve kısmi bilgiye duyarsız kalmaktadır. Çoktan seçmeli testlerde cevaplama davranıslarının incelendigi arastırmalar, kısmi bilgiye isaret eden seçenek elemenin, yaygın kabul edilebilecek bir davranıs oldugunu ortaya koymaktadır. Bu durumlara baglı olarak da çoktan seçmeli testlerin, elemeye dayalı dogru cevap (EDDC) yöntemiyle puanlanması ögrenme düzeyi hakkında daha ayrıntılı bilgi saglamaktadır. Test güvenligini arttırmak amacıyla degisen seçenekli çoktan seçmeli maddelerin kullanıldıgı; kısmi bilgiyi ve kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak amacıyla ise EDDC yöntemiyle puanlamanın yapıldıgı çevrimiçi testler, lisans düzeyinde yürütülmekte olan ölçme ve degerlendirme ve bilimsel arastırma yöntemleri derslerinin ara sınavlarında uygulanmıstır. 2020-2021 güz döneminde gerçeklestirilen uygulamalara 224 ögrenci katılmıstır. Bulgular, soru ve cevaplar ögrenciler arasında paylasılmıssa bile bu paylasımın test puanlarına yansımadıgını; EDDC yöntemi ile tam kavram yanılgısı, kısmi kavram yanılgısı, kısmi bilgi ve tam bilgiye sahip ögrencilerin ayırt edilebilecegini göstermistir. Kısmi puanlara, geribildirim haritası ile görsellik kazandırılmıs ve ögrencilere saglanacak geribildirimin daha isabetli olması hedeflenmistir. Geribildirim haritasının, madde yazma becerilerini de gelistirecek sekilde kullanılabilecegi degerlendirilmistir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHasan Kalyoncu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectgeribildirimen_US
dc.subjectkavramen_US
dc.subjectyanılgıen_US
dc.subjectbilgien_US
dc.subjectyöntemen_US
dc.subjecttesten_US
dc.titleÇoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Sınav Sisteminin Geliştirilmesien_US
dc.typeprojecten_US
dc.relation.journalTÜBİTAK SOBAG Projeen_US
dc.contributor.departmentHKÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage0en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.contributor.institutionauthorAkbaş, Ufuk
dc.contributor.institutionauthorBüyüköztürk, Şener
dc.contributor.institutionauthorAydoğdu, Şeyhmus
dc.relation.tubitak120K294
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record