İyi ve zayıf matematik performansı gösteren öğrencilerin temel sayı yeterliliklerinin ve görsel algı becerilerinin incelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı; zayıf matematik performansı gösteren öğrencilerin sembolik ve sembolik olmayan sayı becerilerini, sayı doğrusu becerilerini ve bu becerilerin görsel hafıza ile ilişkisini belirlemektir. Araştırma 2021-2022 eğitim- öğretim yılında Hatay ilinin Kırıkhan ilçesindeki beş okulda eğitimine devam eden 2. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırma 35 zayıf matematik performans gösteren, 35 iyi matematik performans gösteren öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırma verileri; Matematik Başarı Testi, TONI-3 Raven Standart Progresif Matrisler Testi ve Temel Sayı İşleme Testi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda zayıf matematik performans gösteren öğrencilerin, iyi matematik performans gösteren öğrencilere göre sembolik olmayan sayı becerilerinde, sembolik sayı becerilerinde ve sayı doğrusu becerilerinde daha zayıf performans gösterdikleri bulunmuştur. Tüm testlerde iyi matematik performans gösteren öğrencilere göre daha fazla süreye ihtiyaç duymuşlardır. ZMPG öğrenciler RSPM testinden iyi matematik performans gösteren öğrencilere göre daha düşük puan almışlardır. Testlerden aldıkları puanlar ve görsel algı puanları arasında güçlü bir ilişki bulunmuştur. The purpose of this study was to identify the relationship between symbolic, non-symbolic number, and numerical axis skills of students who perform low in mathematics and visual memory. The study was conducted with 70 second grade students from five different elementary schools in Kirikhan district of Hatay city in the 2021-2022 school year. Of those students, the half of them had low performance, and the other half had high performance in mathematics. Quantitative descriptive survey model was utilized as a research method in this study. The data was collected through Math Achievement Test, TONİ-3, Raven Standard Progressive Matrixes (RSPM) Test, and Basic Number Handling Test. The results of the study revealed that the students who perform low in mathematics had lower performance on non-symbolic, symbolic number, and numerical axis skills compared to the students having high performance in mathematics. Low performing students needed more time to complete all the math tests than their high performing peers. The students having low performance in mathematics gained lower scores on the RSPM test compared to their high performing peers. The strong relationship was found between the test scores of the students and their visual memory scores.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYRD5UYXtF6VkPLZNxTLXGfbRZ5lQQP_Hz3fRnSdCuFPThttps://hdl.handle.net/20.500.11782/3610
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1633]