Show simple item record

dc.contributor.advisorKargin, Tevhide
dc.contributor.authorÜşümez, İlhan
dc.date.accessioned2023-10-11T11:26:26Z
dc.date.available2023-10-11T11:26:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qp7L3neixGZnLJbsY6_18PFtaBtgAJ7JB8F29cyTUWfH
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11782/3611
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı iyi ve zayıf okuduğunu anlama becerilerine sahip ikinci sınıf öğrencilerin okuma performansları üzerinde etkili olan değişkenlerin incelenmesidir. Araştırmada Kahramanmaraş ilinin Pazarcık ilçesinde öğrenim gören düşük ve yüksek sosyo-ekonomik düzeye sahip 165 öğrenci ile çalışılmıştır. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmada ikisi bilgi verici, ikisi öyküleyici olmak üzere dört metin veri toplama aracı olarak uygulanmıştır. Çalışmalar öğrencilerin kendi okullarında önceden belirlenen ortamlarda bireysel olarak yapılmıştır. Çalışmanın verileri korelasyon katsayısı ve Mann Whitney U testi kullanılarak SPSS istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular incelendiğinde, ikinci sınıf öğrencilerinde iyi ve zayıf okuyucu olmaya göre; dinlediğini anlama becerilerinde, çözümleme hata yüzdesinde, çözümleme sürelerinde ve akıcılıkta anlamlı fark olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the variables that affect the reading performance of second-year students with good and poor reading comprehension skills. In the research, 165 students with low and high socio-economic status studying in Pazarcık district of Kahramanmaraş province were studied. This research is a descriptive study in scanning model. In the study, four texts, two of which are informative and two of which are narrative, were used as data collection tools. The studies were carried out individually in the predetermined environments of the students' own schools. The data of the study were analyzed with the SPSS statistical program using the correlation coefficient and Mann Whitney U test. When the findings obtained in the study are examined, according to the second year students being good and poor readers; It was found that there was a significant difference in listening comprehension skills, decoding error percentage, decoding times and fluency.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHasan Kalyoncu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİyi ve zayıf okuduğunu anlama becerilerine sahip olan öğrencilerin okuma performansları üzerinde etkili olan değişkenlerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the variables affecting the reading performance of students with the skills of good and poor readingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentHKÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Özel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.hkuhku-20231011
dc.identifier.yoktezid690763en_US
dc.institutionauthorÜşümez, İlhan


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record