Show simple item record

dc.contributor.advisorKargin, Tevhide
dc.contributor.authorErfidan, Gültaç
dc.date.accessioned2023-10-11T11:26:26Z
dc.date.available2023-10-11T11:26:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUeRaEKRplsX91rSJj11nI2z43cuCADpfWNfRZfozlo0D
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11782/3612
dc.description.abstractBu çalışma, işitme kayıplı okul öncesi dönemdeki çocukların, erken okuryazarlık becerilerinin işiten akranlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, Van ve Bitlis illerinde okul öncesi dönemde 26 işitme kayıplı çocuk ile 26 normal işitmeye sahip toplam 52 çocuk oluşturmuştur. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırmalı modelde yürütülmüştür. Çalışmada işitme kayıplı ve işiten çocukların, erken okuryazarlık becerileri değerlendirilerek sonuçlar karşılaştırılmıştır. Veriler Erken Okuryazarlık Testi (EROT) kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS istatistik programı aracılığıyla, Independent Sample T Test ve Mann Whitney U Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda işitme kayıplı çocukların; sözcük bilgisi, sesbilgisel farkındalık, harf bilgisi ve dinlediğini anlama becerilerinde işiten akranlarına göre daha zayıf oldukları ve gruplar arasında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. EROT alt testlerine bakıldığında ise yalnızca sözcüklerin ilk sesini atma ve son sesini atma becerilerinde gruplar arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to examine the early literacy skills of preschool children with hearing loss in comparison with their hearing peers. The study group consisted of 26 children with hearing loss and a total of 52 children with normal hearing in the pre-school period in Van and Bitlis provinces. The study was carried out in a causal comparative model, one of the quantitative research methods. In the study, the early literacy skills of hearing impaired and hearing children were evaluated and the results were compared. Data were collected using the Early Literacy Test (EROT). Data were analyzed using the SPSS statistical program, Independent Sample T Test and Mann Whitney U Test. As a result of the analysis, children with hearing loss; It was concluded that they were weaker than their hearing peers in vocabulary, phonological awareness, letter knowledge and listening comprehension skills, and there was a significant difference between the groups. When the EROT subtests were examined, it was seen that there was no significant difference between the groups only in throwing the first sound of words and throwing the last sound of words.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHasan Kalyoncu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi dönemdeki işitme kayıplı çocukların erken okuryazarlık becerilerinin işiten akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeA comparative examination of the early literacy skills of children with hearing loss in preschool period with their hearing peeren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentHKÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Özel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.hkuhku-20231011
dc.identifier.yoktezid773146en_US
dc.institutionauthorErfidan, Gültaç


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record