Özel yetenekli ortaöğretim öğrencilerinin topluluk hisleri ile çevrimiçi öğrenme ortamında yaşadıkları zorlukların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli ve normal gelişim gösteren öğrencilerin çevrimiçi öğrenme zorlukları ile çevrimiçi topluluk hisleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler ac?ısından incelemektir. Betimsel araştırma modelinde tasarlanmış araştırmanın örneklemi, 2020-2021 eğitim öğretim yılında çevrimiçi eğitim alan ve ortaöğretim düzeyinde eğitim görmekte olan 842 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aşamasında çevrimiçi öğrenme ortamında eğitim alan öğrencilerin yaşadıkları zorluklar ölçeği, çevrimiçi öğrenme topluluk hissi ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde çevrimiçi öğrenme zorluk ölçeği ile çevrimiçi topluluk hissi ölçeği arasındaki ilişki korelasyon analizi ile incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, normal dağılım varsayımlarının durumuna göre Kruskall Wallis, Mann Whitney U, bağımsız örneklem t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, özel yetenekli ve normal gelişim gösteren öğrencilerin okul türü, özel yetenekli bireylerin tanı aldıkları yetenek alanı ve çevrimiçi eğitimde kullandıkları donanım ac?ısından çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin yaşadıkları zorluklar ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin çevrimiçi öğrenme topluluk hissi ölçeğinden aldıkları puanlar normal gelişim gösteren akranlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Normal gelişim gösteren öğrencilerde topluluk hissi ölçeğinden aldıkları puanlar sınıf düzeyi, çevrimiçi öğrenmede kullanılan donanım ve Covid-19 öncesi çevrimiçi öğrenme deneyimine göre anlamlı du?zeyde farklılaşmaktadır. Özel yetenekli öğrencilerde ise topluluk hisi ölçeğinden aldıkları puanların yalnızca çevrimiçi ders aldıkları kişi sayısına göre anlamlı du?zeyde faklılaştığı tespit edilmiştir. The purpose of this research is to explore the relationship between online learning challenges and online community feelings for students with special talent and normal development in various variables. The example of the research designed in the Betimsel research model consists of 842 students who have been trained online in 2020-2021 academic years and are studying at secondary school level. The data collection phase uses the scale of the challenges experienced by students who have been trained in online learning, the scale of online learning community feeling and the personal information form. The relationship between the online learning challenge scale and the online community sense scale in the analysis of the data has been studied through correlation analysis. The analysis of the data uses descriptive statistics, Kruskall Wallis, Mann Whitney U, standalone sample t-test and ANOVA testing based on the status of normal distribution assumptions. The results of the study have been found to be a significant difference between the school type of students with special talent and normal development, the skill area that special talented individuals are diagnosing, and the hardware that online learning students are using in online training, from the scale of their challenges. The points taken by special talent students on the scale of online learning community feeling have been found to be higher than their normal evolving peers. The points taken from the community sense scale in normal development students differ significantly from the classroom level, the hardware used in online learning and the pre-Covid-19 online learning experience. Special talent students have found that the points from the community scale are significantly different than the number of people they take online courses with.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUWWU6fu5zOPS_LXJHsG-SB1dWMOQw3_fcPscHuxWp4RAhttps://hdl.handle.net/20.500.11782/3613
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1633]