Marka şehir bağlamında şehrin tanıtımında etkili olan görsellerin grafik tasarım açısından incelenmesi: Gaziantep tanıtımı uygulama örneği
Abstract
Pazarlamanın yanı sıra psikoloji, tasarım ve antropoloji gibi diğer bilim dallarının da kapsamında olan marka şehir çalışmalarında eğilimler son yıllarda değişim göstermektedir. İnsan odaklı marka şehir tasarımı ve marka şehir iletişim modellerinin uygulandığı şehirler başarılı olmakta iken, bu modeli göz ardı eden şehirler, sıralamalarda alt sıralarda yer almaktadır. Kavaratzis'in insan odaklı marka şehir çalışması ve görsel ileti çözümlemesi yöntemi ile birlikte marka şehir çalışmasının Gaziantep tanıtımına uygunluğu tartışılmıştır. Durum saptaması ve göstergebilimsel inceleme yöntemleri sonucunda Gaziantep marka şehir çalışmalarının başarılı olduğu ancak uygulamada eksiklikler olduğu saptanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, Gaziantep marka şehir çalışmasının uygulanabilmesi için çözüm önerileri sunulmuştur. Anahtar kelimeler: marka şehir, marka şehir iletişimi, Gaziantep, şehir kimliği Trends in brand city studies, which are within the scope of other disciplines such as marketing, psychology, design and anthropology, have changed in recent years. While the cities where human-oriented brand city design and brand city communication models are applied are prosperous, cities that ignore this model are at the bottom of the global rankings. Kavaratzis' human-oriented brand city study and visual message analysis method and the suitability of brand city study for Gaziantep promotion were discussed in this study. As a result of situation determination and semiotic analysis methods, it was determined that Gaziantep brand city studies were successful, but there were deficiencies in practice. As a result of this study, solution suggestions were presented for the implementation of Gaziantep brand city study. Keywords: brand cities, brand city communication, Gaziantep, city identity
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf54eAOlSu3hSQWj3jFu6Op2ePmlvcbN6cAcfv9j_hIzrhttps://hdl.handle.net/20.500.11782/3761
Collections
- Tez Koleksiyonu [1670]