EF - ÖEB - ÖEÖ Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Examination of the Reading Comprehension Skills of Good and Poor Readers in the Dimension of Reading Components Developed by a Reading Skills Assessment Tool
(Turkish Education Association, 2022)The aim of this study is to develop a Reading Skills Assessment Tool (RSAT) for 2nd, 4th, 6th and 8th grade readers and to assess if there is a significant difference between the decoding and fluent reading skills of good ... -
The Importance of Morphological Knowledge in the Reading Comprehension Difficulties in a Highly Agglutinative Language: Evidence from Poor Comprehenders
(Springer, 2022)This study examined the importance of morphological knowledge in the reading comprehension difficulties of poor comprehenders reading in a highly agglutinative language, Turkish. Participants were 56 students recruited ... -
COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri
(Bülent Ecevit Üniversitesi (Önceden Zonguldak Karaelmas Üniversitesi), 2022)COVID-19 salgını nedeniyle birçok ülkede okulların kapatılmasıyla birlikte yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı 23 Mart 2020 tarihinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden genel eğitime devam ... -
Kovid-19 Salgını Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukları Olan Ebeveynlerin İhtiyaçları
(Kalem Vakfı Okulları, 2022)Bu çalışma Gaziantep ilinde karantina günlerini 2-20 yaş arasındaki özel gereksinimli çocuklarıyla birlikte evlerinde geçiren ebeveynlerin ihtiyaçlarını ve sunulan hizmetler hakkındaki görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. ... -
ATTITUDES OF HIGHER EDUCATION STUDENTS ABOUT THE USE OF DISTANCE EDUCATION ENVIRONMENTS DURING THE COVID-19 OUTBREAK PROCESS
(Prof. Dr. Murat SUNKAR, 2022)The aim of this research is to examine the attitudes of students studying in undergraduate departments of universities towards the use of distance education environments due to the COVID-19 epidemic detected in the city ... -
Koronavirüs (Covid-19) Salgınında Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Dersi ve Öğretmen Deneyimleri
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2021)Öğretmenlik uygulaması dersleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulamakoordinatörü, aday öğretmen, okul idaresi ve okul uygulama öğretmeni ile yüzyüzeyürütülmektedir. 2019 yılı Aralık ayında tüm dünyayı etkisi ... -
Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) Salgın Sürecinde Uygulama Derslerine İlişkin Deneyimleri
(Mehmet Dursun Erdem, 2020)Bu çalışmada 2019 yılı Aralık ayında başlayan ve küresel bir salgın olan koronovirüs (Covid-19) salgınsürecinde yükseköğretime devam eden özel eğitim öğretmenliği işitme yetersizliği alt alanında uzmanlaşanöğrencilerin, ... -
İŞARET DİLİ DERSİNİ ALAN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İŞARET DİLİ ÖĞRETİMİ
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2020)Araştırmada işaret dili dersini seçmeli olarak alan Türkçe öğretmen adaylarının işaret dili dersineyönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, bir yükseköğretim kurumundaTürkçe Öğretmenliği ... -
ANASINIFI ÇOCUKLARINA YÖNELİK ERKEN MATEMATİK BECERİLERİ DEĞERLENDİRME ARACI (MATBED): GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çocuklarına yönelik bir erkenmatematik becerileri değerlendirme aracının (MATBED) geliştirilmesive geçerlik ve güvenirliğinin test edilmesidir. Araştırmada Ankaraİlinde 60-72 ay çocuklarının ... -
The Effect of One Teach One Observe Model On Effective Teaching Skills of Classroom Teachers
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2019)The purpose of this study is to investigate effectiveness of one teach one observe model, one of co-teachingapproaches, on planning of teaching, implementation and evaluation skills of inclusive classroom teachers. Three ... -
Sesbilgisel Farkındalık Becerilerini Desteklemeye Yönelik SESFAR Müdahale Programının Etkililiğinin İncelenmesi
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Bu araştırmada sesbilgisel farkındalık becerilerine yönelik geliştirilen SESFAR müdahale programının, zayıf sesbilgisel farkındalık becerilerine sahip olan 5 yaş grubu çocukları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. ... -
BİRLİKTE ÖĞRETİM YAKLAŞIMI: ALTI FARKLI ÖĞRETİM MODELİ
(EGİTİM-BİR-SEN, 2018)Öğretmenlerin sahip oldukları mesleki yeterlikler ve beceriler, öğretim sürecinin niteliğiile öğrencilerin başarısı üzerinde etkili olduğundan, bu becerilerinin desteklenmesi birgerekliliktir. Derleme makale niteliğindeki ... -
Biçim-Sözdizimsel Ölçümlerin 3-7 Yaş Grubunda İncelenmesi
(Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2018)Biçim-sözdizimsel gelişimin değerlendirilmesinde dil örneği analiziyaygın olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 3-7 yaş arasındakiçocukların dil örneklerinden alınan biçim-sözdizimsel ölçümlerin yaşla vebirbirleriyle ... -
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
(Bekir Kocadaş, 2018)Özel gereksinimli öğrencilerin, eğitsel değerlendirme sürecinde bir takımyasal düzenlemeler bulunmaktadır. Öğretmenlerin, öğrencilerin bireyselgereksinimlerine uygun bir eğitim ortamı oluşturmaları için performansbelirlemede, ... -
Examining the Morphological Awareness of Deaf Turkish Readers
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2018)The purpose of this study was to comparatively examine the morphological awareness skills of Turkish deaf and normal hearing readers. The study group consisted of 112 students (53 were deaf students and 59 were students ... -
Serebral Palsili Öğrenciler İçin Düzenlenmiş Bir Okulda Gerçekleştirilen Kaynaştırma Modeline İlişkin Paydaş Görüşleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Çoğunlukla tam zamanlı olarak yapılan kaynaştırma eğitimi ülkemizde 1983 yılından beri uygulanmaktadır. O tarihten günümüze kaynaştırma eğitimi uygulamalarının arttığı ancak kaynaştırma eğitimi modeli girişimlerinin sınırlı ... -
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Oyun Öğretimine İlişkin Öz- Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2017)Oyun, erken çocukluk dönemindeki çocuklar için öğrenme süreçlerinde kullanılabilecek etkili bir öğretim aracıdır. Bu çalışmada özel eğitim öğretmenlerinin oyun öğretimi öz-yeterlik düzeylerinin, oyun etkinliklerini planlama, ... -
Investigating the Effects of Self-Monitoring Interventions with Students with Disabilities on the Maintenance and Generalization of On-Task Behavior: A Systematic Literature Review
(SPRINGER HEIDELBERG, JAN 2022)Although there is a consensus regarding the positive effects of self-monitoring interventions on improving on-task behaviors of students with disabilities, the findings for maintenance and generalization have not been shown ... -
Investigation of the Relationship between Semantic Information and Verbal Working Memory in Children with Typical Developing, Down Syndrome and Autism Spectrum Disorder
(CUKUROVA UNIV, APR 2022)The aim of this study is to investigate the relationship between semantic knowledge and verbal in with typical development Down The aim of this study is to investigate the relationship between semantic knowledge working ... -
Experiences of the Mothers to Cope with the Problem Behaviors of the Children with Special Needs during Coronavirus (COVID-19) Process
(ANI PUBLISHING, 2021)Babies are born into different families, cultures, environments; their first interaction environment is the family. This study investigates the opinions of the mothers who have children with special needs based on the ...