EF - TEB - OÖÖ Makale Kolesiyonu
Recent Submissions
-
“I did it wrong, but i know it”: Young children's metacognitive knowledge expressions during peer interactions in math activities
(Elsevier Ltd, 2022)Previous studies reveal that children's metacognitive skills make massive progress during the early childhood period. We believe that examining how children use metacognitive skills in the learning process is crucial for ... -
Okul Bahçelerinin Fiziksel Yapısının Öğrenme Ortamı Olarak İncelenmesi
(Çukurova Üniversitesi Matbaası, 2021)Okul bahçelerinin fiziksel öğrenme ortamı olarak incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırma, nitel araştırma deseninde yapılmıştır. Araştırma, Gaziantep ilinde yer alan 27 okul öncesi eğitim kurumunun bahçesini içermektedir. ... -
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıfındaki Otizmli Bir Çocuğun Akran İlişkilerinin İncelenmesi*
(Dr. Öğr. Üyesi Tuncay Canbulat, 2021)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi kaynaştırma sınıfındaki otizmli bir çocuğun akran ilişkilerinin incelenmesidir. Akran ilişkileri kapsamında, sınıf içerisindeki akran kabul, ret ve zorbalık davranışları, normal gelişim ... -
Ana Dili Türkçe Olan ve Olmayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
(BAYBURT UNIVERSITESI, 2021)Bu araştırmanın amacı, ana dili Türkçe olan ve olmayan okul öncesi dönem çocuklarının Türkçe erken okuryazarlık becerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Van’a bağlı Gevaş ve İpekyolu ilçelerinde okul ... -
5–8 Yaş çocuklar için görsel uzamsal akıl yürütme becerileri testinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)5–8 Yaş Çocuklar için Görsel Uzamsal Akıl Yürütme Becerileri Testi’nin geçerlik ve güvenirliliğin incelendiği bu araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. 2018–2019 eğitim öğretim yılında Gaziantep’te Milli Eğitim ... -
Matematiksel Kavramları İçinde Barındıran Resimli Öykü Kitaplarının Biçim ve İçerik Açısından İncelenmesi
(Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020)Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimlerinin desteklenmesi, var olan potansiyellerinin açığaçıkarılması ve kavramların öğretilmesinde çocuklara yönelik hazırlanan resimli öykü kitapları önemli biryere sahiptir. ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuk Kitaplarında Resimlemenin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(Kalem Vakfı Okulları, 2020)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuk kitaplarında resimlemenin okul öncesiöğretmen görüşleri dikkate alınarak incelenmesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilenaraştırmanın çalışma grubunu, 96 okul öncesi öğretmeni ... -
Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracının(MEBDA)Geliştirilmesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2020)Araştırmada uygulama öğretmenlerinin mentorlukbecerilerini belirlemek amacıyla Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracı (MEBDA) geliştirilmiş ve ölçme aracınınpsikometrik özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında, ... -
Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul Öncesi Versiyonu Aile Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ (EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ), 2020)Bu araştırmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul ÖncesiVersiyonu Aile Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, okul öncesinde farklı ... -
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN ÖZEL ALAN YETERLİK VE ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2019)Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin özel alan yeterlik ve öz yeterlikdüzeylerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel tekniklerin birlikte yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. İki ... -
Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği (3-5 Yaş Okul Öncesi Versiyonu) Öğretmen Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(BAYBURT UNIVERSITESI, 2019)Bu çalışmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği, (3-5 yaş okulöncesi versiyonu) öğretmen formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıamaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, farklı okul ... -
Okul Öncesi Dönem Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimlerine Yönelik Kullanılan Öğretim Stratejileri
(Kalem Vakfı Okulları, 2019)Kendilerine özgü fiziksel, zihinsel, sosyal ve kişilik özelliklerine sahip olan üstün yetenekli çocuklar, bu farklılıklarından dolayı akranlarından niteliksel olarak farklı yollarla dünyayı deneyimlerler ve öğrenirler. ... -
Integrating Multiple Intelligences into Daily Plans: A Preschool Example
(Prof.Dr. Abdullah Kuzu, 2019)The purpose of this qualitative study was to evaluate the effectiveness of Multiple Intelligences Theory (MI) onpreschool children’s learning styles, interests and active participation to the daily activities. Researchersconducted ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Anlattıkları Sürpriz Kutu Hikayeleri
(Halil İbrahim AKYÜZ, 2019)Bu araştırma okul öncesi dönem çocuklarının yapılandırılmamış materyallerle anlattıkları hikayelerin içeriğini incelemek için yapılmıştır. Çocukların anlattıkları hikayelerin içeriğinin incelenmesi amacıyla durum çalışması ... -
Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişime İlişkin İnançlarının Karşılaştırılması
(Sinan Olkun, 2019)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının matematiksel gelişime ilişkin inançları ve buinançların benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelli betimsel bir çalışma olan ... -
Investigation of the Gender Stereotypes of Children from "Extended" Single-Parent Families in Turkey
(HACETTEPE UNIV, JAN 2022)The breakdown of relationships between parents because of divorce, separation or spousal death can affect children's gender roles, as it requires restructuring roles in the family. In Turkey, single-parent families function ... -
Test for assessing coding skills in early childhood
(SPRINGER, NOV 2021)This research aims to develop a valid and reliable test to determine the coding skill levels of 5-7 years old children in early childhood. The study sample consists of children aged 5-7 who attend primary and pre-school ... -
Analysis of the Physical Structure of School Gardens as Learning Environments
(CUKUROVA UNIV, OCT 2021)This research, which aims to examine school gardens as a physical learning environment, has been conducted in a qualitative research design. The research includes the gardens of 27 preschool education institutions in ... -
Assesment of parent-child relationship in Covid-19 pandemic
(Elsevier Ltd, January 20)COVID-19, which emerged in 2019 and spread rapidly around the world, has made a great change in the daily lives of individuals and has created a basis for social-emotional-psychological problems. It is thought that the ... -
The drawing development characteristics of gifted and children of normal development
(Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayıncilik Merkezi, 29 Februar)This study was conducted in a survey model in order to compare the drawing development of gifted and children of normal development in the Scheme Period (7–9 years). A simple random sampling method has been included in the ...